3560
Sök

Flockning?Hållbart eller bara för syns skull?

781 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Är inne på att Flocka instrumentbräda och innerpaneler runt vindruta,A-stolpar.Men hur hållbar är Flockningen egentligen.Kör mkt nercabbat.Är det lätt o hålla rent?Slits det lätt?Vill ju inte hålla på o göra om det..

Kanske man ska lacka istället:/?..

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
18 december 2009
Flockning är ju fibrer som mer eller mindre limmas fast, anl till flockning är ju för att man inte ska bli bländad av diverse reflektioner på panelen. Och hållbart ska det vara, annars är det dåligt gjort, mena, så mycket vinddrag ska du ju inte ha på panelen lr? men a stolpar kanske itne håller så länge! just pga cab.

Men från början så släpper dom MYCKET fibrer/hår u name it så ja skulle verkligen blåsa bra mycket med tryckluft innan jag monterade i en cab!

Men jag har aldrig varit med om att man har flockat om en instrumentbräda! men då är det samtidigt bara rallybilar jag är van vid, flockat min egen till gatbilen men inte satt in än så ja kan inte säga så mycket,

Detta är endast vad ja tror, av mina erfarenheter. Men som sagt en cab är väl inte så vanligt man flockar!

347 Inlägg
18 december 2009
Flockningen släpper som sagt aldrig om den är bra gjord! man kan ju även använda extra starkt lim om det är i utsatt miljö. Fördelen med flockning gemfört med lackering är ju att du slipper all form av reflex från flockningen.. lackerat blir ohållbart jag lovar... been thier,, done that

Det skall var brett....

Skattlösa bergen
213 Inlägg
18 december 2009
Kolla med Krillson.. Han vet..

112 Inlägg
18 december 2009
ingen som vet vart dom flockar instrumentpaneler i närheten av linköping?

1 498 Inlägg
18 december 2009
Anonns från resultatservice.

Tillbehör säljes

flockning  2009-11-30 20:00
flockning av tex panel och dörrsidor eller vad du kan komma på. Är du fundersam om just den saken går och flocka så ring så ska vi allt lösa den frågan med. Pris beror lite på storlek av panel eller sidor men maila över eller ring för exakt pris . Har svart 1 mm på lager men kan beställa hem andra färger och längder om så önskar . Som sakt är du det minsta fundersam så slå mig en signal så kommer vi fram till något bra.åker jag en tävling nära dig så givetvis tar jag med den kostnadsfritt då. Mvh albert svensson
Pris: 
albert svensson, vadstena/katrineholm, 070 3669012
abbe_svensson_86@hotmail.com , http://www.abbemotorsport.com

781 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Hmm.vet inte,tror nästan det blir lackering ändå istället.Skulle jag tröttna eller ändra mig,så kan man alltid flocka senare..tongue

781 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Ähh..va svårt det ska vara o bestämma sig.Drar mig lite för o riva ner instr-brädan på så pass ny bil osså.

Kanske Flockningen drar till sig mycket damm o annat.Mkt nercabbat har en tendens att dra in en del sånt i cuppen.smile

16 197 Inlägg
22 december 2009
flockning e tokigt hållbart.   kanske inte många som tänkt på de men ridhjälmar e ju flocka de på utsidan dom får stå ut me en del.

har själv har massor me flockade saker i mina bilar å blir de smutsigt så tar man aningen texiltvätt elle tryckluft å blåser rent smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 207 Inlägg
22 december 2009
Läste för inte allt för länge sedan om någon här på garaget som hade flockat dörrsidorna och det hade släppt. Kan ha varit dåligt utfört också. Men flockat är djävligt snyggt och det skulle nog passa bra på din instrumentpanel iom att du har kittat den med kolfiber osv.

16 197 Inlägg
22 december 2009
maco skrev:
Läste för inte allt för länge sedan om någon här på garaget som hade flockat dörrsidorna och det hade släppt. Kan ha varit dåligt utfört också. Men flockat är djävligt snyggt och det skulle nog passa bra på din instrumentpanel iom att du har kittat den med kolfiber osv.

har de släppt så har man antingen fuskat me underjobbet elle kör me fel lim.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
22 december 2009
Flockat is the shit! Ska fixa mina dörrsidor om 1 månad och det håller. Rekommenderar alla som tycker det är svårt att hålla rent att köpa en klädvårdsrulle från öb för 10 kr. Dessa rullar tar bort ALL skit ur flocket

OEM <3
6 957 Inlägg
4 januari 2010
Hur står sig flockning mot värme? Typ 80-100grader varmt..

OEM <3

461 Inlägg
27 maj 2010
Flickar in i denna tråden, nån som vet nån som håller på med flockning i gbg området? och är bra på det!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

1 Inlägg
Old school JDM
176 Inlägg
11 juli 2011
Ja, flockning är ju för "syns skull"... Alltså, att man inte ska bli bländad! tongue

¡&#633;&#477;u&#613;&#596;oddn &#647;&#477;p&#633;oq&#647;u&#477;&#387;u&#592;&#647; p&#477;&#623; &#592;&#652;&#305;&#633;&#670;s &#647;&#647;&#592; &#592;&#633;q &#477;&#647;u&#305;

Sök