joncho skrev:
CNiilsson skrev:
joncho skrev:
jag tänkte ha på brukis tills man hittat garage och vill ha en bra diff som håller för brukskörning o börna o sladda. lamellen slits väl rätt mycket då? fundera lite på torsendiff..
Jag hade nog satsat på lamelldiff istället för torsen. Torsen är mer för bana och fördelar kraften över till det hjulet som har mest grepp. Lamelldiffen försöker få båda hjulen att snurra lika fort. Men jag har ingen egen erfarenhet av torsen så du får fram med stora börsen o prova dig fram
nja vill inte köpa olika diffar, vet bara att lamelldiffen slits mest om mna kör i trafik men hur mycket är frågan
Har inte kört så mkt med lamelldiff i trafiken så jag vet inte heller. Men om du inte har problem med ljudet från en aussie locker så är den bra
Den är som en odiffad bil tills man gasar o då låser den som en svetsdiff. Du kan ju kolla lite på youtube o höra hur en aussie låter