12 juli 2011
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Kan du lägga upp en bild på din urkopplade EGR. På de bilar jag har hållt på med så går ett rör till grenröret =heta avgaser och det andra brukar vara kopplat på insuget eller toppen och det röret kan man inte lossa på =tjuvluft. Rätta mig om jag har fel.
JonasSundahl skrev:
EGR står för "Exhaust Gas Recirculation". Den skickar tillbaka ångor för att återförbrännas för naturens skull och är effektsänkande. Anledningen till att man tar bort den slangen som leder överblivna ångor tillbaka för återförbränning är för att höja effekten aningen. Oftast leder man då slangen rakt ner i motorrummet för att skicka bort ångorna. Vid besiktning stoppar man helt enkelt bara slangen där den ska vara igen
Så är det
Sitter inte bollarna inuti framskärmen.
Det stämmer nog, det är endast den gröna slangen till "vacumlådan" som inte är inkopplad. Tänkte om den sög genom det hålet där den slangen ska sitta sen igenom dosan och igenom den röda slangen som går till insuget.
Hade fel kläder igår så ska ligga under och kika lite idag
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX