Tänkte fråga lite snabbt om det är någon som vet vilka delar jag behöver för att konvertera min E34 Touring TDSa till en vanlig TDS alltså byta låda till manuell gärna en lista på saker som kommer behövas.
det jag kommit på att byta hit tills är :
Vlåda (självklart) Pedalställ lite inrednings detaljer.
men där tar de stopp ja vet att det troligtvis är mycket mer men frågan är bara vad?
måste jag byta klump i bakaxeln? måste jag byta kardanaxeln?
hur pass mycket mer behöver jag göra än att fixa in nytt pedal ställ +koppling , växelspak (inredning)? eller är det enklare att modifiera automatlådan?
vilket håller bäst? automat lådan eller manuella lådan?
Du behöver givetvis svänghjul och koppling + hydraliken. Ang pedalstället så behövs egentligen bara pedalen, det är bara skruva på befintligt pedalställ. Du slipper alltså skruva ner hela från donatorbilen.
Bakaxeln är samma, kardan skiljer. Manuell kardan är är troligen längre (den väger mer och har inte samma artikelnummer som automat kardan är det jag utgår ifrån)
Modifiera automatlådan? Manuellt ventilhus menar du som man gör på jänkelådor? Har jag aldrig hört talas om att det går att göra på dessa lådor.
Tänkte först skaffa delarna separat men känns nästan som om det är lättare att få tag på en rutten 525TDS med manuell låda alltså en hel donator bil,
Ang. modifiering av automatlådan så var det precis det jag menade, men hittar inte mkt info ang detta =/ någon automat expert som kan hjälpa till montro?