3779
Sök

Finns endast 3 st av samma årsmodell. Höja värdet ?

15 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Tjenare jag köpte en Toyota MR2 MK2 för ett litet tag sedan. Jag läste mycket om mr2,orna innan jag köpte en och på toyota club Sweden så står det att dem slutade tillverka MK2,orna officiellt år 1995. Så här om dan så mailade jag transportstyrelsen och frågade hur många mr2,or av årsmodell 97 det finns i detta gurkformade rike och svaret blev: Det finns totalt 3 st toyota mr2 i Sverige med årsmodell 1997.
Han som jag köpte bilen utav visste inte om detta och han köpte bilen begagnad för det dubbla priset. Nu kommer den stora frågan!  Skall man öka värdet på bilen när den skall säljas i framtiden ?.

Har dyslexi så det kan se lite "banana" ut cool

519 Inlägg
21 juli 2011
Som tidigare redan sagt så är sjunker värdet när man börjar pilla på diverse ej orginalgrejor. Sen är det väl mer intressant om det var någonting speciellt med den mer än att det var sista årsmodellen, med speciellt menar jag om den hade mer utrustning än tidigare årsmodell och så vidare, för är det de samma som modellen året före så är det inte värd nå speciellt mycket (mer).

6 635 Inlägg
21 juli 2011
Visst kan du öka värdet men de lär bli svårsålt..

Har du en originalbil så kan du räkna med mera betalt. Dock är du inte först

http://www.blocket.se/dalarna/Toyota_Mr … 11&w=3

Hade man haft mera pengar så hade jag köpt i alla fall~

De/Dem

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juli 2011
Utbud/Efterfrågan. Köparen bestämmer priset på bilen. Finns det en person som vill ha en sådan, som har råd så går priset upp. Men tyvärr är det sällan verkligheten, för den personen som har råd att tänka på det sättet tittar efter andra bilar. Det är därför Jaguar XJS fortfarande är så pass dyra i Sverige jämfört med i andra länder. Min egen Rover Coupé är grymt ovanlig men den uppbringar endast ett värde om rätt galning haffar mig på en P-plats och vill köpa den eller den uppmärksammas i en klubbtidning.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök