Min automatlåda krånglar. när man lägger i "L" alltså lågläge där bara ettans växel finns så fungerar den perfekt. lägger jag i "2" där ettan och tvåan finns så blir den slö och accelererar dåligt. Lägger jag i "D" så accelererar den typ inte alls, när man startar måste man gasa fullt för att bilen ska röra sig frammåt. varvar max upp till 1500-2000 varv om man har full gas alltså. hackar till ganska bra då man lägger i växellägena och när den sedan växlar till högre växlar, ibland hugger den ganska ofta ungefär som om den växlar upp och ner hela tiden. Någon som är bra på automatlådor som vet vad det kan vara för fel. ? oljan är bytt och fräsch.
En polares bil med automat som inte orkade och gick konstigt,då var det katten som satt igen. Alla sa det var lådan som va felet,men när vi rensade katten gick den bra!
va inte katalysatorn. idag näe jag åkte så försvann alla växlar. hände ingenting på någon växel. känns inte som om lådan är specellt mycket att hoppas på längre...
Den växlar alltså inte? När du lägger i 2'an så lägger den alltså inte i 1'an först? Lika med D,den lägger i 3'an direkt utan att växla från 1'an och 2'an? Isf så funkar det att växla manuellt? Min Crown betedde sig så när databoxen till lådan var urkopplad (med boxen ikopplad växlade den aldrig upp från 1'an).I mitt fall var det databoxen som var trasig. Man kan få ut en felkod på lådan genom att bygla i diagnostikuttaget under huven.Jag vet inte riktigt hur det ser ut på en sån Camry. BTW så är det inte helt ovanligt att lådorna krånglar på Camryn,fast det brukar gälla V6'orna.
tack för intressant svar (: ! kan nog vara något liknande på min camry. ska prata med killarna på verkstan på måndag då dom kommer tillbaka från semestern (: