Team Raidopower Motorsport
Nissan 200sx S14 2,0l DriftingKort historia om bygget:Tanken var att ta hem min s13 Silvia som står vi använde i Japan 2010, men pga fraktproblem och en nyligen kommen naturkatastrof i Japan så fick vi ta till en plan B. Teamchefen Andreas tog tag i problemet och valet föll på en helt original s14 som jag kunde hämta direkt efter min hemkomst. Bilen ska nu byggas om lite inför säsongen som snart drar igång.
Specifikationer kommer uppdateras under byggets gång. Låt oss göra 2011 till det bästa året hitills inom svensk Drifting.
Teamets Racetrailer:Hösten 2009 införskaffades en racetrailer / eventttrailer för att smidigare kunna transportera bilar/material till tävlingar & event.
Specifikationer:Förare: Tony Pettersson
Bil: Nissan 200sx S14
Motor: SR20DET
MOTOR: EXTERIÖR: FÄLGAR: INTERIÖR:CHASSI / VÄGHÅLLNING / BROMSAR: ÖVRIGT: Våra Partners 2011 som gör detta möjligt:RAIDOPOWER.SE - Generalagent för Ksport & Mishimoto i Sverige. Försäljning utav prestandadelar såsom bränslespridare, väghållning, bromsar, bränslepumpar med mera.
KSPORT RACING - K-SPORT RACING CO., LTD was founded in 1995 and specializes in engineering and manufacturing high performance racing suspensions, brake systems, airride systems and accessories.
MISHIMOTO RACING - Racingkylare & prestandadelar till tävlingsbilar
ROTA RACING WHEELS (Gand.nu) - GAND.NU erbjuder konsumenter i Norden möjlighet att ta del av ett unikt produktssortiment av aluminiumfälgar som förr nästan har varit omöjligt att få tag på i Norden. Fälgarna som saluförs håller hög standard och är tillverkade av högsta kvalitet.
För mer information vänligen besök teamets hemsida:www.raidopowermotorsport.comMed vänlig hälsning
Team Raidopower Motorsport