27 juli 2011
Trådstartare
Nu ska jag försöka specificera ett fel jag länge sökt på, med latheten att själv inte orka göra något inlägg någonstans.
Som rubriken lyder så går den inte när den är kall utan jag måste själv hålla gas cirka 1500 varv för den ska "överleva" men trycker jag till på gasen för snabbt så dör den dock kan jag varva upp den ordentligt om jag bara gör det försiktigt och den går bra på runt 2500 varv.
När bilen sedan är varm så är den väldigt orolig men dör inte på tomgång och samma sak där så går den inte riktigt bra för ens runt 2500 varv.
Jag bytte för ett tag sen luftfilter och Bränslefilter då upptäckte jag att det va cirka 2 matskedar vatten i Bränslefiltret. Sedan dess har jag både tömt hela tanken utan att hitta något vatten och även hällt i ksprit utan någon framgång Har även haft i en flaska Injector cleaner.
En annan sak från i vintras när det va runt 10 minus så gick bilen på tomgång när man startade upp den kall men efter att den börjat komma upp i tempratur fick jag som nu hålla gas för den skulle hålla sig igång.
Nu senast har jag testat att slita bort tändkablarna en och en och när jag kom till sista, längst till höger. så gick motorn upp något i varv och fick lite annorlunda gång, och den gick nästan jämnare. Jag skruvade bort tändstiftet och det va torrt och såg fräsht ut testade även att det fungerade. Åkte sen till skroten och köpte en spridare som jag monterade och det gjorde heller ingen skillnad
vad kan det vara för fel?