3271
Sök

Hållbarhet audi 1,8T motorer

Yrkes Chafför
380 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder är jag nyfiken på vad en 1,8t motor tål för laddtryck och hästuttag utan att riva isär och plocka i värre grejjer.

Bara en liten fundering

handlar om en 96a a4 har inte koll på motorkod i skallen men ska kolla upp den smile

mvh Melle

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

16 Inlägg
28 juli 2011
Jag har hört att växellådan ska orka med 300hk med orginal bussningar, men där finns ju dem som plockat ut mer, Quattron har ju dessutom tyngre drivning, jag hade gärna också velat få reda på mer om just detta och bli korrigerad om det ovannämda.

Yrkes Chafför
380 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
jo precis smile så ja lite laddar på tok för mycket nu smile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

16 Inlägg
28 juli 2011
läste igår att 300hk är lite på gränsen för motorn men kolvar o vevstakar är inte så galet dyrt om du hade tänkt göra de själv...svänghjulet o kopplingen hoppas jag att du har bytt, Vridmomentet som man har vid 300HK kan tydligen få svänghjulet att dela på sig iochmed att det är ett dualmass som sitter som orginal.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 juli 2011
Efter -98 tror jag det kom bättre grejjer. Läste det antagligen på NordicAudi

+ att under deras faq om motorer så finns en artikel som heter "Liftarens guide till 1.8T trimm"

Bra läsning

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök