3607
Sök

Inbrott i garaget, följande saknas.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Hade inbrott i garaget inatt den 30/7 mellan 01:00-06:30

01:00 var jag ute med hunden sista kisserundan innan jag gick och la mig.
06:30 va sambon ute med hunden innan hin skulle köra till jobbet och upptäckte då att en ruta saknades på garageporten.

Personen/personerna, (där är många fotspår runt omkring) har smögit sig in på gården via hagen för att häcka en stund vid gaveln av garaget, för att sedan gå runt gaveln och slå/dra sönder plastrutan i porten.
Klättrat in genom garaget via rallybilen för att sedan ta sig ut genom en låst dörr i garaget, genom verkstaden, in i stallet och slutligen ut genom dörren som vetter ut mot hagen.

Spåren leder ner mot åkern och ut mot en mindre väg, de hållet har cross cyklen åkt.
Resten av sakerna kan ha tagits en närmre väg då den troliga vägen för cross cyklen är på ca 2km, långt att bära massa saker på.

De som försvann var följande.

En Honda CRF 250 av årsmodell -05
Ramnummer på denna är: JH2ME10AX5M101460
Finns printat på 2 ställen på cyklen. var de andra är säger jag inte men de ena är på de vanliga stället, i styrlagringen precis under styret.
Motornummer : ME10E  2110575
Cuklen är nyrenoverad och ser därför ut som om den vore ny, sitter nya recetech fjädrar på den, bakdämparen är gul, cyklen har svart specialsadel överdrag från Xgripp med ett stor X på bakre delen av sadel dämparna är inställda för mig, dvs lite tjockis vikt och blir på tok för hård för någon med en vikt på mellan 70-85kg.
Rött orginal plastkitt med honda dekaler på vingarna och honda skrift på bakskärmen.
ROSA handtag med SVART greppgummi!!
Vit nummerplåt fram och vita nummerplåtar bak på sidorna, splitter nytt bakdäck av märket micheline starcross, har enbart åkt 7 varv på en sandbana så de ser ut som nytt.
Fina kännetecken.
Senaste åkturen började transmissionskåpans packning att läcka då kåpan sprack precis vid ett skruvfäste av okänd anledning, detta medförde att jag la dit kemisk metall på denna plats, satte även en klick på ett annat ställe på samma kåpa som hade fått sig ett stenskott.
Cyklen va utrustad med en timräknare, denna hade jag skruvat bort tillsammans med högra vingen och sadlen vid en service igårkväll.
Timräknare har tjuven/tjuvarna ryckt bort från cyklen.
De dom dock antagligen inte lagt märke till är att där är två borrade hål i ramen under vingen till timräknare där den satt fastskruvad.
Delarna som var avskruvade från cyklen, (sadel och höger vinge) låg på en stol bredvid tillsammans med skruvarna till detta och en lite spärrnyckel med 8mm samt 10mm långhylsa och en förlängare av märket Tengtools, detta har dom tagit med sig.

På vägen ut från garaget har tjuvarna även plockat med sig:
En Garret GT28RS som var i princip nyskick
samt ett Husqvarna motorsåg av modell 353 E-tech årsmodell -11 köpt på maskincenter i blekingen för omkring 4-5 månader sen.

Vid passagen genom verkstaden har dom sett och klippt upp min fars verktygsskåp som innehöll:

En Bosch handöverfräs POF 1400 ACE
En Bosch Slagborrmaskin PBH 2000 RE
En Bosch Sticksåg GST 150 CE

och tagit detta med sig.

För att slutligen flytta en stege som stod i ett dörrhål in till stallet och sparka ut en dörr mot hagen och försvinna ut mot åkern alternativt till en bil som kan ha stått parkerad nere vid foderköket som ligger bara 100 meter från min bostad.

Crossen har många kännetecken som jag skrivit och är nog inte så svår att känna igen, framförallt måste man köpa vissa nya delar för att den skall bli riktigt hel.

Elverktygen, sågen och turbon tror jag aldrig jag får se igen.

Någon som råkar springa på något så hör gärna av er.

MvH Peter.
0738304637
peppevectra@gmail.com

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

2 118 Inlägg
30 juli 2011
fy fan va träligt... sad

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök