2610
Sök

BMW e36 328-97. Lösa slangar, Vakum/bränsle? Hjälp!

48 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#1
Hellos, kopierade allt detta från en tråd jag startade på forumet oijoij.com, anyway..
jag plockade ner mitt insug idag av olika anledningar, dels för att jag såg att nån hade hobbymekat med spackel/lim på insuget, och att de va massa lösa och igenpluggade slangar.
så nu vill jag ha hjälp med var allt ska osv..
jag har redan kollat sprängskisser och de hjälpte inte så mycket

Innan ni börjar läsa, eftersom de angår vakum till viss del, så ska jag bara tillägga att jag har öppet sportluftfilter.

Börjar med denna blåa slangen(hård plast) Jag vill veta var den ska kopplas in i i motorrummet!
http://www.oijoij-hd.com/images/cIYfs.jpg
den går hela vägen bak till bränsletanken på förarsidan, sedan tvärs över till pumpen på passagerarsidan(finns 2 pumpar)
dock går den förbi pumpen och ner igen, sen vettefan var den tar vägen?
http://www.oijoij-hd.com/images/0RUwV.jpg

Sen till vakum(antar jag) dessa två anslutningar på korset var tejpade när jag hittade de, vad ska in där?
http://www.oijoij-hd.com/images/eqCpy.jpg
kan de va så att nånting ska hit?(undersidan på insuget) både den stora anslutning och den lilla till vänster va igenpluggade, den högra lilla har ja koll på.
skall även tillägga att vakumanslutningen på tryckregulatorn på fuelrailen saknades, vad ska in på den?
http://www.oijoij-hd.com/images/Y2PAH.jpg


till sist, denna gummiprylen hittade jag liggande i en av 2ans insug, vad i helvete e de?(fattar ju att den inte ska va där)
http://www.oijoij-hd.com/images/20Cz.jpg
hoppas nån kan hjälpa mig smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
31 juli 2011
#2
Den blå kan du ignorera. Är till kokanisterfiltret som någon antagligen har monterat bort. plugga den och glöm den.

Får du vacum i tanken (suger när du öppnar bensinlocket) så borde du plocka bort pluggningen bara och köra med den öppen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

48 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#3
ookey, men de ska ju sitta en slang på klockan till railen, right? var går den slangen sen?


207 Inlägg
31 juli 2011
#4
i slanganslutningen på insuget..

48 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#5
okey tack sörling smile
men anslutningarna på Tkorset har ni ingen koll på eller?

de satt ju även en grov slang på den stora anslutningen på insuget, som var pluggad, men de ska den va eller? nått som har gått till luftburk innan?

edit; kollade precis min orginalluftburk som jag kom på att jag hade hemma, det finns inga anslutningar för slangar på den..
Senast redigerat av Nixii (31 juli 2011)


48 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#6
här ser man att slangen som går på andra sidan av vakumstationen(för de antar jag att de e när de står "vacum" på den) där Tkorset sitter, går upp till säkringsboxen, eller under.. de ska inte gå en slang där nerifrån upp till insuget?
http://www.oijoij-hd.com/images/UcZar.jpg


207 Inlägg
31 juli 2011
#7
svårt att se på bilden. det är inte egr ventilen som är bortkopplad bara då?

48 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
#8
så kan de ju absolut vara ja.. hittade denna förövrigt, säger ju en del då jag inte har orginalsystem ens :p
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/a/233.png


48 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
#9
nu blev de jävligt galet, bilen drar plötsligt 2,5 och är helt slö haha.. de får nog se ut som de gjorde innan, fast bör ju ha slang på railen



Sök