4284
Sök

Högtalarproblem i v40

16 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hej på er!

Har letat runt som tusan på forumet, men kommer ingenstans.

Har en v40 -99, 4" diskanter i instrumentbrädan och 5,25" i framdörrarna som har fungerat halvdant(kasst ljud dock) sen jag köpte bilen för nåt år sen. Sitter högtalare i backluckans pelare och en bas inbyggd i ena sidan av lastutrymmet, ingen av dessa fungerar fn och jag vet inte hur man ska reda ut vad som är fel, vad jag kan se så sitter alla kablar som de ska. Tips?

Ena dörrhögtalaren fram dog helt för ett tag sen och den andra lät inget vidare heller, så dessa byttes ut mot ett par Hertz Dieci DCX 130 förra veckan. De låter ju bättre så klart, men knappt nån bas att prata om. Så här i efterhand funderar jag på om jag gjorde fel i och med att jag köpte 2-vägs koaxialhögtalare?

Stereon som sitter i är en Philips RC 670 RDS. Vet inte om detta är original, men tvivlar.

Vette sjutton hur jag ska gå vidare, så alla tips tages emot med stor tacksamhet!

//Alex

37 Inlägg
1 augusti 2011
Har du testat med en annan stereo?
Och kollat så att alla kablar baktill i stereon är inkopplade?

16 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Vill ju gärna göra det, men har inte tillgång till någon annan stereo sad blir ev så att jag får köpa en ny (vilken det nu skulle vara, vet jag inte heller).

Vad jag kan se så är allting inkopplat bak på stereon, via ISO-adapter(kablage?) dock.

Edit:

Sitter och funderar lite smått i väntan på alla svar som snart kommer strömma in smile

Skulle man kunna trycka in 1-2 sådana här, för att få bättre ljud på dörrhögtalarna fram samt få igång basen bak? Eller finns det vettigare lösningar?

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 4697/#tabs
Senast redigerat av Freethefire (1 augusti 2011)

16 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Om inte annat så kanske nån kan tipsa om en vettig stereo (helst under 1000-lappen)? Den kommer ju behöva bytas ut förr eller senare känns det som, dock inte helt lätt när man går på akassa och det inte direkt är högsta prio smile

Sök