2701
Sök

Ställa grundladdtryck

11 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Hejsan,

har en fråga om hur man ställer grundladdtrycket.
har en audi s4 2,7 biturbo. bytte turbosar och var då tvungen att vrida avgas delen på turbosarna för att dom skulle få plats och då ändrades inställningarna på wastegatestången. nån som vet hur man ställer in dom korrekt?

Mvh Jonas D

371 Inlägg
6 juli 2011
I vanliga fall så justerar man längden på tryckstången. Men jag misstänker att det inte finns en sådan justering på dina wastegates.

Har du bytt till större aggregat eftersom du var tvungen att vrida på husen?

11 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
jo de är bytt till större turbosar (K04or)

jo de sitter ju stången mellan wastegate klockan och avgasdelen, de är ju den inställningen som blivit ändrad, tänkte hur man ställer in de rätt =P har man enkel turbo är de väll bara skruva in/ut stången och prova köra, men hur blir de med 2turbosar? finns de nått mått eller nått man kan gå efter?

371 Inlägg
6 juli 2011
Jag skulle provtrycka dom med en manometer och mäta hur mycket dom öppnar.
Tex vid 0,5 bar så har bägge si och så mycket öppet och justera in dom så dom står lika.

Så skulle nog jag göra i alla fall. lycka till.

11 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
nån fler som har nått bra ide? eftersom de är så sjukt jävla trångt i dessa bilar så har jag tänkt lyfta ur motorn och försöka ställe tusbosarna,, och tänkte då om de finns nån som vet om de går att mäta hur mycke "ventilen" ska öppna vid ett visst laddtryck.

11 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Ingen som har nå tipps på hur man ska göra???

Sök