RD_87 skrev:
Transam1973 skrev:
Andreas 940 skrev:
Tänk på att charmen försvinner helt om en bil blir för vanlig, jag skulle inte vilja se en massa Mustang -65 överallt trots att det är den snyggaste bilen jag vet.
Menar du helt vanlig Mustang 64 1/2-66 i ht-version? Detta är redan Sveriges vanligaste Amerikanare. Iofs just i 66 Ht med sina 677 ex i Sverige. Vanligare än Dart,Valiant,Duster,Impala osv. Tydligen enligt uppgift tom vanligare än någon årgång utav Volvo 140.
Ifall jag skulle ha önskat några nyproducerade skulle det vara Trans Am 69,Trans Am 70-73,Plymouth GTX 71,Dodge Super Bee 70,Pontiac GTO 67
Rotar mkt i gamla avställda muskelbilar så därav hade jag inte valt Charger 68-70 eftersom de finns så himla många utav. Finns 4 avställda Charger RT/SE 69:or bara i Värmland jag hittat hittills varav den utav dom som stått kortast har stått sen 1994,ytterligare en äkta Hemi Charger 69:a finns i Västergötland avställd sen sent 80-tal,ägarens bror har en äkta Hemi Challenger 70 (en utav 287 tillverkade) avställd sen 27år:)
Mycket intressant kom in till landet på 70-talet & hamnade i nerplockat tillstånd, dessutom brukar ägarna till sådana fordon tro att det ska få tid helt plötsligt efter t.e.x 27 å.
Jodå finns mkt intressant avställt i muskelbilsväg,men dessvärre tror alla dom kommer att dom ta ut bilarna igen som sagt. Fått loss några så iofs,77:a Trans Am:n som är sv-såld (första 77:a Trans Am:n som kom till Sverige) för 40000 förra sommaren i samma skick som på bilderna förutom en tvättning + besiktningen.Min Sv-sålda 73:a Trans Am avställd sen 1989 för 15000. Utav en släkting fick jag min Grand Prix 69:a (sv-såld i Malmö)avställd sen 1994 som stod nerplockad för lack (ej upplagd här ännu).Sedan min vinterbil en Z28 25th anniversery 92:a nu nyligen för 15000 från dödsbo med spräckt vindruta + kass handbroms för 15000 (ej upplagd här ännu). Jodå finns mkt som står,kan ta några ex (Raderar regnr + chassinr):
Sv-såld Mach 1 69:a där ägaren köpte den då han va 18 år,18 dagar för att ställa av bilen 20 år gammal.Bilen har gått 4280 mil på km-mätaren. Bilen hemmahörande i Skåne.
Registreringsnummer: ******
Fabrikat: FORD MUSTANG MACH 1
Färg: GRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1969 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 9*0*M*1*0**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1977-10-**)
Nästa en 70-talsimport.Bilen hemmahörande i Skåne.
Registreringsnummer: ******
Fabrikat: FORD MUSTANG BOSS302
Färg: BLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1970 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 0*0*Z*2*9**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1989-08-**)
Shelby GT500 1968 som är antingen Sv-såld eller direktimporterad ny.Bilen hemmahörande i Gävletrakten.
Registreringsnummer: ******
Fabrikat: SHELBY COBRA GT500
Färg: RÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1968 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 8*O*S*2*8**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1983-10-**)
Nästa Belgienbyggd Corvette Split Window 67:a som bara 4 månader innan avställning lackerades i röd candy m.m.Bilen är hemmahörande i Skåne.
Registreringsnummer: ******
Fabrikat: CHEVVROLET CORVETTE
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 1*4*7*X*0*6*1
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1983-08-**)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 3
Eller Sv-såld Ram air GTO 67:a med Showlack + inredning i formsytt skinn i vitt/svart där ägaren ställde av den då hans dotter kom till 1981 för att sedan låta den stå.Bilen är hemmahörande i Skåne.
Registreringsnummer: ******
Fabrikat: PONTIAC GTO
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 242*7*B*2*5*5
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1981-06-**)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 4 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1967-07-09
Vet betydligt fler i diverse/ovanligare modeller som står,många av bilarna är hemmahörande just i Skåne + Norrland. Finns en bunt Gen1 + 2 Firebirds,Camaros,Trans Am. Men även flera Chargers,Plymouth GTX 71:a avställd sen 1981,samma ägare sen 1975 (kompisens farsas som för övrigt har en Charger RT/SE ståendes med i Flake/glowblelack sen nästan lika länge),Dodge Coronet RT/SE,flera Mach1 69-73,Torino 70,71,73.M.m m.m.