3342
Sök

Sneslitna däck trotts hjulinställning gjord.

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
hejsna de är så att ca e månad efter jag köpt min golf så had ejag sneslitna däck fram. bara på insidan så korden va framme okej tänkte jag ringde blfirman jag köpte den av dom fixade fram 2 nya däck. de gjordes en hjulinställning runt om fick papper allt va bra. nu 1 månad efter hjulinställningen så märkte jag att bilen vibrerar som faaaan asså från 90km/h till 150 tänkte att de va en vikt som hade åkt lite snett såg jag de kanske va den då jag idag kollade på högerframhjul och de är nu ännu mera slitet än vad de va innan jag gjorde hjulinställningar. någon som vet däcken står asså     :   /BIL\ så camber som en stcc bil typ me jag vill inte byta däck en gång i månaden:( mvh johan

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 augusti 2011
Då har de ställt fel utav helvete?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
4 augusti 2011
Du har duktigt negativ Camber om den sliter så mycket på insidan, brukar få mera negativ camber om du har sänkt bilen men har du en furhjuls inställning på den så tycker jag de e konstigt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

30 Inlägg
4 augusti 2011
Om det är glapp i någon led så kvittar det om gör hjul inställning för då ställer man bara hjulen i ena maxläget av glappet. Det slitaged du beskriver så kan de ju lika gärna vara att du har rejäl toe-ut

3 Inlägg
4 augusti 2011
om framvagnen står rätt så slits inte däcken sådär!! jag säger bara gör om gör rätt! om man kör bana lr dylikt så kan man sneslita däcken men inte på gata på den korta tiden!

5 089 Inlägg
4 augusti 2011
kollat efter glapp i framvagnen? Därför det vibrerar också kanske?

\Lindgren

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 augusti 2011
Kan också vara däcken, köpte en BMW en gång med samma problem och det var däcken. Långsökt men möjligt. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
hej alla va och kolla nu direkt. tänkte jag tar mig en titt höger fram va totalt slitet gått igenom båda lagrena av kård på insidan av däcket 5 cm i bredd från hjulhuset och ut. men de vänstra va bra de är så att jag fick begagnade däck fram sist jag bara skulle ha den att åka med, men vänster däck är jätte fint. de är så att jag har fått en separering i däcket för de va begagnat av en anledning:( så därför. och de pallade väl inte med 240km/h ++ sen idag så fick jag även mina 19" så de kommer bild på dom. plus att sen msåte man hitta gummi till dom 215/35-19" blev erbjuden av däckfirman ett par hangkook för 9.500 monterat på fälg och klart jag ba nja ska vänta och se? äre bra eller dåligt?

749 Inlägg
4 augusti 2011
Jonaazz skrev:
Om det är glapp i någon led så kvittar det om gör hjul inställning för då ställer man bara hjulen i ena maxläget av glappet. Det slitaged du beskriver så kan de ju lika gärna vara att du har rejäl toe-ut

En seriös verkstad gör inte hjulinställning om det är glapp i leder.

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Bjornn skrev:
Jonaazz skrev:

En seriös verkstad gör inte hjulinställning om det är glapp i leder.

de är inga glapp i leder dom är jätte fina

Sök