2070
Sök

Vilket laddtryck till org dump.

Himma skruare
1 250 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Har försökt o sätta extern dump nu o har provat ssqv o greddy. Men bara problem tycker jag.
Så nu undrar jag hur högt ladd en orginal dump klarar.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
5 augusti 2011
På min v70 t5. 1,5 bar utan problem. Men den är ju återsirkulerande.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

45 Inlägg
5 augusti 2011
Har inte du luftmassemätare på den motorn ? då ska du absolut inte köra med en öppen ventil.

8 250 Inlägg
5 augusti 2011
Har aldrig haft bekymmer med någon av mina öppna ventiler. Men det gäller ju att man dels köper en vettig ventil och inget billigt skräp och att man dessutom ställer in den rätt. Kör med en äkta ssqv utan bekymmer, vet däremot om en lång rad som provat kopior som haft bekymmer - tills dem köpt en vettig ventil istället.

Har inte haft några bekymmerefter 8000 mil och 3 olika öppna ventiler på min 850. Har man bara en vettig ventiloch ställer in den rätt så är det inga som helst bekymmer.

Himma skruare
1 250 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Ok.. Ja då lär den klara mitt ladd med. Hade tänkt precis över ett bar för o vara säker.

Jo jag vet att det inte går så bra o köpa kopior. Men ibland har man inte pengar till äkta. Men får väl spara ihop till en.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

45 Inlägg
5 augusti 2011
Jag kör själv med dubbla Bosch dumpar.. beroende på vad ventilen klarar så sitter det ett artikel nummer på ventilen som ska sluta på 10 eller 15. jag kör med den som slutar med 10 och använder mig av endast vaccumöppning dvs att tryckrörets anslutning går in i sidan av ventilen, inte underifrån. den klarar då rätt massivt med ladd..

Sök