3061
Sök

Audi 80 kombi -95 startar inte

2 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Hej, jag har en Audi 80 och för några dagar sedan när jag var ute och åkte så helt plötsligt så svarade bilen inte längre på gasen och jag var tvungen att rulla in på en avfart för att sedan bogseras därifrån.
Jag har fått lite hjälp med att kolla på bilen efter detta men ingen som kan säga vad som är felet. När jag nu försöker starta bilen så tänder den till men dör direkt, ingen skillnad vare sig jag testar att ge gas eller ej. Har kollat om det skulle vara något med bensinpumpen men den surra och går.

Nån som har en idé vad som skulle kunna vara fel?

Tack på förhand
Senast redigerat av mewp (4 augusti 2011)

54 Inlägg
4 augusti 2011
låter NoObigt och larvigt kanske... men när jag haft problem med att starta har jag först o främst kollat tändfördelaren. Så att rotorn och "metallbitarna" (som rotorn ska ha kontakt med) verkligen har kontakt och att det inte är en massa beläggningar och skit därpå.

Drive like a man, drive Volvo! =)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2011
Vilken motor gäller det?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
holiday:  Bytte det i vintras så borde inte va det som är felet.

te_wik: AUDI 80 AVANT 2,0 E, Motoreffekt, kw: 85,0

10 Inlägg
7 augusti 2011
Tjena. Exakt samma sak hände mej för några år sen. Hade en Audi 80 -89. Dog på landsvägen.  Jag ryckte av en massa givare och testade. När jag tog av luftmassemätare  gick den grannt igen. Dock gick den inte att köpa lös men kostade 50 spänn på skroten. Tydligen samma mätare på en hel flock olika märken/modeller. En liten svart pryl men kommer inte ihåg exakt var den satt.

Real men dont eat suschi.

Sök