3334
Sök

Kommer inte in i bilen! volvo s40

90 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Skulle ut o åka nu men kommer inte in i bilen. Händer inget när man klickar på unlock har provat med reserv nyckel också. Om jag använder den fysiska nyckel så kan man vrida lite åt båda hållena men händer inget.

Antar att bilens batteri är slut.

Men hur ska jag kunna ta min i bilen för att ladda batteriet / köra den till volvo?

Även ifall batteriet är urladdat borde inte nyckeln fortfarande funka?

Bilen står med växel i så kan inte rulla den heller.

90 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
ifall jag ringer vovlo ( som ligger kanske 300m ifrån oss) kan dom göra något tro?

5 198 Inlägg
8 augusti 2011
prova ring...

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
8 augusti 2011
du har väl elstyrt centrallås så man måste ha laddat batteri för att de ska funka hmm men ring till volvo dom väl kunna göra lagligt "inbrott" i bilen o byta batteri big_smile

Lobster knife fight

90 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Fick lite panik när jag inte kom in i bilen bara har ringt nu och det verkar ordna sig smile

i lördags när jag körde bilen senast så märkte jag att vänster fram lamapa inte lyste kan de gjort så att det tagit tjuvström på något sätt och sen laddat ur batteriet?

1 758 Inlägg
8 augusti 2011
Nyckeln ska du alltid kunna öppna med, även om batteriet är stendött. Verkar som ditt lås är trasigt.
Kanske räcker att smörja upp det lite, är ju sällan låscylindern används när man har fjärrstyrt.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
8 augusti 2011
schnauz skrev:
Nyckeln ska du alltid kunna öppna med, även om batteriet är stendött. Verkar som ditt lås är trasigt.
Kanske räcker att smörja upp det lite, är ju sällan låscylindern används när man har fjärrstyrt.

man kan inte alltid komma in i bilen me nyckel för centralåset kan vara pneumatiskt o kompressorn styrd av el så därför när de e slut på el så orkar inte kompressorn trycka in luft i låskolvarna så dom öppnas, har varit med om det en gång så råkade vi koppla bort batteriet så bilen låste sig o vi kund einte låsa upp men som tur så hade vi bakluckan öppen se de blev att krypa in i låsa upp inifrån me låspinnen tongue

Lobster knife fight

1 758 Inlägg
8 augusti 2011
Jeqpe skrev:
man kan inte alltid komma in i bilen me nyckel för centralåset kan vara pneumatiskt o kompressorn styrd av el så därför när de e slut på el så orkar inte kompressorn trycka in luft i låskolvarna så dom öppnas, har varit med om det en gång så råkade vi koppla bort batteriet så bilen låste sig o vi kund einte låsa upp men som tur så hade vi bakluckan öppen se de blev att krypa in i låsa upp inifrån me låspinnen tongue

Mjo, men nu var det en Volvo S40 det handlade om...

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
8 augusti 2011
schnauz skrev:
Jeqpe skrev:

Mjo, men nu var det en Volvo S40 det handlade om...

men om han inte kunde låsa upp me nyckel så måste ju centrallåset vara kopplat till batteriet på nåt sätt..

Lobster knife fight

90 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Jag kan vrida nyckel ett steg till vänster och ett steg till höger men det händer inget i något utav lägena :S

Sök