2346
Sök

Turbokit till BMW

44 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Tjenare. Vet ni någon hemsida som säljer turbokit till bmw? Jag har kollat på tuning-import. Men gillar inte deras kit direkt.

Så skriv gärna sida om ni hittar något eller vet smile

Spelar ingen roll till vilken motor det är, fast helst m50.

MVH Daniel

221 Inlägg
20 juli 2010
Du inser att alla så kallade "kit" är kina grejer rakt igenom typ?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
20 juli 2010
PPF har fina turbokit med ALLT man behöver. Ring ovh prata med dem så ska de nog lösa sig

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

221 Inlägg
20 juli 2010
Ja PPF är inte kina skit iaf.

915 Inlägg
9 augusti 2011
Jag säger inte emot att Kinatillverkade saker håller sämre kvalité än Svensktillverkade saker. Men det är inte värt pris skillnaden såvida man inte tävlar eller är extremt ohändig(lat).
Grenrören från Kina är ingen höjdare men duger bra att lära känna hur en turbo-bmw är, resten av sakerna fungerar ypperligt. Har piskat turbos rejält, inga problem alls. Har ni provat själva eller har ni läst trådar som är 5år gamla? Tekniken går framåt i Kina också vetni.
När grenröret spricker, kapar man flänsarna, köper svartstål och gör en kopia på det, bara flänsarna kostar 1000kr att köpa löst.

Men det är klart har man 50,000 att hostaupp såvisst, köp ett PPF-kit, om du har begränsad budget köp vårat. Mer för pengarna, alla gånger.

För 15,000 har du allt du behöver hos oss och 350hk i motorn. På PPF får du knappt turbo och grenrör för samma pengar.
Senast redigerat av phonic (9 augusti 2011)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

12 086 Inlägg
9 augusti 2011
Turbokit är ju ett jävla skämt.

"Turbokittet" på tuning.import tex, ett grenrör som är modellanpassat. Sen en turbo och en intercooler av universaltyp. Fan skrattretande, förstår inte hur man kan kalla detta ett kit.

"När grenröret spricker, kapar man flänsarna, köper svartstål och gör en kopia på det, bara flänsarna kostar 1000kr att köpa löst." Vilket försäljningsargument!

1 067 Inlägg
9 augusti 2011
Skillnaden är att det du köper av PPF fungerar och de har dessutom nog erfarenhet och kunskap att de kan hjälpa dig med tips, idéer och råd om det skulle skita sig.. 

Sedan har PPF ett ypperligt forum där man kan få svar på de flesta frågor..

Personligen tycker jag det är bättre att satsa pengarna på riktiga grejer en gång än att hålla på och wallra med kinagrejer flera gånger..   En begagnad frisk riktigt turbo anser jag vara en bättre investering än en kinaturbo..

915 Inlägg
9 augusti 2011
JapMax skrev:
Turbokit är ju ett jävla skämt.

"Turbokittet" på tuning.import tex, ett grenrör som är modellanpassat. Sen en turbo och en intercooler av universaltyp. Fan skrattretande, förstår inte hur man kan kalla detta ett kit.

"När grenröret spricker, kapar man flänsarna, köper svartstål och gör en kopia på det, bara flänsarna kostar 1000kr att köpa löst." Vilket försäljningsargument!

Du har de stora bitarna, då är det väl ett kit? Det heter inte Bolt-on kit med "all inclusive".

Grenröret är inte bra, och det förstår nog vemsomhelst när det kostar en bråkdel av vad PPF tar. Det finns dem som åker 500mil, problemfritt med turbokittet. Inte alla, men det beror också inte alltid heller på att prylarna håller dålig kvalité, många gånger är det amatörer som gör flera små fel som blir ett enda stort problem.
500mil är ungefär 10x mer än vad deflesta kör på ett år med sina turbobilar.
Jag har personligen åkt bruksbil med vårt turbokit, 1,4bar i ladd, på orginal motor med vårt chip UTAN ett enda strul. Så jag VET att det fungerar.

Mer effekt för pengarna kan du absolut INTE få. Folk ger 6000kr för ett chip som ger 1hk om man har tur. Vi erbjuder mer eller mindre samma sak fast man får 100% mer effekt än orginal. Dålig affär eller inte, upp till kunden.
Senast redigerat av phonic (9 augusti 2011)

www.Tuning-import.com

12 086 Inlägg
10 augusti 2011
Du är ju inte ensam om att sälja dessa "kit", men du är en av dom och jag tycker det är så larvigt.

Sen måste du kolla din matte. Man kan inte få delar goda för 400hk för 6000kr hos er.
Med reservation för att jag inte hittade det superkitet på er hemsida.

915 Inlägg
10 augusti 2011
JapMax skrev:
Du är ju inte ensam om att sälja dessa "kit", men du är en av dom och jag tycker det är så larvigt.

Sen måste du kolla din matte. Man kan inte få delar goda för 400hk för 6000kr hos er.
Med reservation för att jag inte hittade det superkitet på er hemsida.

Jag sa för liknande pengar. Varför måste du misstolka allt?
Jag förstår att DU inte tycker det är bra och fler med dig, det finns också många som faktiskt tycker att det är bra och som jag sa, jag vet att det fungerar för jag har kört med det och sålt många kit.
Man får givetvis vad man betalar för, men man måste inte alltid ha det dyraste. Dyrast är inte alltid mest för pengarna.

Som jag ser det, är vårt turbokit en väldigt bra inlärningsport för att förstå hur en turbokonventering gårtill. Hur mycket jobb det är och vad det kostar ungefär. Det säger jag också till kunder som ringer och frågar.

Man får väldigt mycket för pengarna. Sakerna fungerar. Givetvis inte lika länge som riktigt dyra saker men du är fortfarande bara EN slangklämma bort, då ska man veta vad man gör innan man kostar på det alla pengar man har, för det är ju där man hamnar många gånger.

Hoppas du förstår mitt resonemang, menar inget illa!

Mvh

www.Tuning-import.com

Sök