Ja, jag förstår inte varför han ska krångla till alltihop...
Jag hade ett kugghjul som gått sönder i min mil och trippmätare, tog ett begagnat mil och trippmätarhus från skroten för en 50-lapp, skruvade ner det, bytte kugghjulet med det som satt i mitt originalhus, och smällde dit det igen, fungerar perfekt.
Det hjulet vill folk ha 200 spänn för här på forumet, och är mindre än en lillfingernagel, och det enda trådskaparen ska göra är att byta själva huset, vilket görs snabbt och lätt, istället för att börja mäta vilken spänning som ska användas, snurra milräknaren, o.s.v...
Skruva loss mil och trippmätarhuset från din instrumentpanel och montera på den nya, och du får rätt mätarställning direkt.
Eller du vill kanske försöka lura någon genom att snurra mätaren?
Se nedan, skruva loss plasten, och du kommer åt skruvarna direkt.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/81566/999607_qh8pd5.jpg]()