2996
Sök

Sabb 900 talladega skakar vid vissa hastigheter

36 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Tja tja.

När jag kör med min bil speciellt vid 90, efter 110 och speciellt precis innan 150 så skakar hela bilen. Det sitter alltså i hela bilen och känns i ratten samt i gaspedalen. Har varit på framvagnsinställning och sa till dem att det inte blev bra, sen lämna jag då in den igen för att dem skulle titta på det igen men han sa att han tyckte det verkade bra. Det släpper när jag håller ned kopplingen men inte helt.

Dem gjorde inte enbart framvagnsinställning utan svarvade skivorna bak, bytte också handbromsbackarna.

Vad kan det då vara och har jag rätt att fortfarande be dem fixa det gratis eftersom det fortfarande är kvar eller hur blir det?

22 Inlägg
12 augusti 2011
Hej.

Kankse att det kan vara obalans i dina däck?
det var det iaf hos mig.

Mvh

36 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ja det kan mycket väl stämma men det slutar ju nästan helt när jag håller ner kopplingen?

22 Inlägg
12 augusti 2011
Hmm okej konstig, kanske om du skulle fråga dem dar du har gjort framvagnsinställning om dem har något ide om vad det kan vara.
Själv har jag aldrig hållit ner koplingen när det hände så jag kan inte säga om det har något med saken att göra.

Mvh

Ps. roligt namn du har tongue

36 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Eavy skrev:
Hmm okej konstig, kanske om du skulle fråga dem dar du har gjort framvagnsinställning om dem har något ide om vad det kan vara.
Själv har jag aldrig hållit ner koplingen när det hände så jag kan inte säga om det har något med saken att göra.

Mvh

Ps. roligt namn du har tongue

haha ja du vi hade ju snarlika namn såg jag nu big_smile
Ja men känns ju lite lönlöst då han tyckte det var bra fast det verkligen inte är det.

22 Inlägg
12 augusti 2011
Och om han skulle vara med när du kör så att han själv känner vad du menar.

Mvh

36 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ja det är ju en ide. Blev bara så sne på det hela när man betalat dem för något som inte hjälpte. Men jag ska ringa dem och se efter. Går säkert att lösa.

Sök