3985
Sök

Volvo 940 går konstigt efter kammbyte!!!

18 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#21
Jag tycker det är konstigt att den går bra med andra kammen, men det klart blir ju lite annat lyft med den nya kammen.


RD_87 skrev:
Du skulle ha sagt att den varvar upp vid torrgas från början. tongue
Det låter ju högst troligt att det är soppan som felar, antingen är orginalpumpen för klen eller så börjar nån av pumparna tröttna. Men jag får för mig att en frisk standardpump ska klara din setup och mer därtill. Den tråkiga biten är att det är dyrt med soppatrycksmätare för insprutare, billigaste jag hittat http://www.verktygsboden.se/test-maetve … ats-tu-114 men med frakt o.s.v så är det ju nästan smidigare att byta pumpen på prov.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 augusti 2011
#22
Men först ska du byta bränslefiltret, det sitter rätt dumt till på dom  (lätt att byta men rostar gärna fast). Bara hålla tummarna och hoppas på att det gör susen

B3nnY skrev:
Jag tycker det är konstigt att den går bra med andra kammen, men det klart blir ju lite annat lyft med den nya kammen.


RD_87 skrev:
Du skulle ha sagt att den varvar upp vid torrgas från början. tongue
Det låter ju högst troligt att det är soppan som felar, antingen är orginalpumpen för klen eller så börjar nån av pumparna tröttna. Men jag får för mig att en frisk standardpump ska klara din setup och mer därtill. Den tråkiga biten är att det är dyrt med soppatrycksmätare för insprutare, billigaste jag hittat http://www.verktygsboden.se/test-maetve … ats-tu-114 men med frakt o.s.v så är det ju nästan smidigare att byta pumpen på prov.


Mer luft skall också ha mer soppa så inte så konstigt egentligen
Senast redigerat av TenZer (9 augusti 2011)

Rock'n Roll

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 augusti 2011
#23
Den spikar väll helt enkelt så den släpper laddet

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

18 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#24
RD_87 skrev:
B3nnY skrev:
RD_87 skrev:

Det går alltså att varva mer med lägre tryck? Då känns det ju som ett styrfel, möjligen för trött tändning? Ventilsläpp t.e.x har ju inget med laddtrycket att göra utan det är bara varvtalet som styr.
Vart sitter tryckgivaren, det kan inte vara den som gett upp?
Som sagt, turbo är inte riktigt min avdelning. smile

Ska kolla lite idag, och testa byta till original kam.

Jag har svårt att tro att kammen har så mycket med det att göra, eftersom det går på lägre tryck. Så i ditt läge skulle jag kolla allt annat först. smile

har kollat mycket , men nått har jag missat men vad är frågan?

TBM NINJA
917 Inlägg
10 augusti 2011
#25
JaggaChafen skrev:
Den spikar väll helt enkelt så den släpper laddet

skulle kunna tänka mig desamma!

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

362 Inlägg
10 augusti 2011
#26
jag tycker det låter som att soppan inte räcker till. sätt du på en bränsletrycksregulator om du inte har det redan å ställ på lite mer soppa. det ska nog funka ska du se

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

18 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
#27
amazon_jonsson skrev:
jag tycker det låter som att soppan inte räcker till. sätt du på en bränsletrycksregulator om du inte har det redan å ställ på lite mer soppa. det ska nog funka ska du se

har en progreSiv btr och testat ställa upp. men börjar tror att pumpen inte orkar mer

18 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#28
amazon_jonsson skrev:
jag tycker det låter som att soppan inte räcker till. sätt du på en bränsletrycksregulator om du inte har det redan å ställ på lite mer soppa. det ska nog funka ska du se

har en progreSiv btr och testat ställa upp. men börjar tror att pumpen inte orkar mer

18 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#29
amazon_jonsson skrev:
jag tycker det låter som att soppan inte räcker till. sätt du på en bränsletrycksregulator om du inte har det redan å ställ på lite mer soppa. det ska nog funka ska du se

har en progreSiv btr och testat ställa upp. men börjar tror att pumpen inte orkar mer

1 738 Inlägg
11 augusti 2011
#30
fel tändinställning? du kanske skulle prova med ställbar kamdrev


18 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#31
prob löst...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 augusti 2011
#32
Vad var problemet? Var det pumpen eller var det nåt löjligt & skitlätt?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

18 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#33
stora slangen som går från turbon till lmm med en anslutning till vevhusventen, den stora slangen va för stor och slapp  så den sög ihop sig tongue..


Sök