3723
Sök

bromsproblem: Anliggade broms och slapp handbroms

2 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
tjena allihop hoppas  någon kan hjälpa mig med ett problem jag har en mazda mx6 och jag har nyss bytt ut skivor och belägg efter nedslag hos besiktningen men jag har det problemet att på ena sidan så blir blir skivan jätte varm och jag undrar varför detta är. sen har jag ett annat problem efter jag hade bytt belägg och skivor så blev handbromsen ganska slapp och jag undrar hur man spänner den . skulle va jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta..

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
15 januari 2007
envis kille detta.. bättre rubrik nu med big_smile
Lycka till med dina problem smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Örebroare i exil
970 Inlägg
15 januari 2007
Troligen kärvar bromsoket, eller så gjorde du inte rent ordentligt när du hade isär grejerna så beläggen kärvar i sina banor. Handbromsen har jag ingen koll på så det överlåter jag till nån annan att svara på.

Hej FRA!

148 Inlägg
20 januari 2007
kolven i bromsoket funkar inte som det ska. det du kan göra e att ta av oket trycka in kolven sen trycka på bromspedalen så går kolven ut sen när du har pumpat 3-5 gånger så kan du trycka in kolven så gör det par gånger se om du får liv i kolven kan ju justera handbromsen

107...du blev just om körd av en miljöbil.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
20 januari 2007
behöver inte vara fel på kolven, kan va beläggens "gliringar" alltså på spåren eller vad man ska säga som beläggen glider i testa att fila lite så dom glider lite lättare. Detta problem hade iaf jag på en 850 jag hade förut.

Sök