2536
Sök

Mercedes Compakt 240D Turbo konvertering?

50 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Godagens, är nyligen nybliven Merca Compakt ägare och då när man ännu inte kommit in i kretsarna
om hur motoriken funkar helt och hållet på dessa så riktar jag mig ut mot er som har mer kunnande smile

Det är som sagt en Compakt med 240D motor (antagligen från w123) som jag har funderat på turbo eftersom att man vill att man kan dra kärror och liknande utan att man ska behöva gå ut och skjuva på.
Finns det något man ska tänka på med dessa motorer eller är det bara att montera som vanligt o se glad ut?

Motiverade svar välkommnas som problem, fördelar och nackdelar smile

Mvh Joont3__

även den starkaste tar i när han skiter!
20 Inlägg
14 augusti 2011
sitter att 240d original i compakt också:) va äre för årsm?

50 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
olofsson16 skrev:
sitter att 240d original i compakt också:) va äre för årsm?

Jo de känner ja te tongue Men enlit förra ägarn ska de va frå w123 och ser inte ut som 240D som sitter orginal i Compakten och även många andra sagt att de e w123ans så de är de ja går efter smile De är en 73a, Elghtbergs gamla tongue

20 Inlägg
14 augusti 2011
jaha okej:P men det är inte 3litern va?smile

50 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
olofsson16 skrev:
jaha okej:P men det är inte 3litern va?smile

Naj sån tur har ja int wink De är att den vanliga hederliga 4an smile dfr de skulle va trevligt o få på en liten stress fläkt så de händer någe när man ska dra saker iaf smile

20 Inlägg
14 augusti 2011
aha, synd;( haha jamen de ska att gå:) en i säffle som har en turbokonverterad 240d

50 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
olofsson16 skrev:
aha, synd;( haha jamen de ska att gå:) en i säffle som har en turbokonverterad 240d

Jodä, jo de vetu de gör men de va om man hade någe spec o tänka på när man bygger på dessa eftersom Merca verkar va före sin tid me en del så kan de va några specialliter man måste göra smile Jasså? känner du han så du kan få bild på motorutrymme? smile

20 Inlägg
15 augusti 2011
en kompis känner han iaf, så kan ju höra=)

Sök