2965
Sök

Pyramid-ringa blocket! VAR?

440 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#1
Tänkte hör var kan man få detta gjort? var hittar jag ringar o kunnig folk som kan fräsa ut i block osv till mig?

Har lösa foder i blocket med vatten runtom.. funkar det o pyramid ringa det?

gärna tips på lite olika företag som kan fixa detta o vad de kostar!

Tack på förhand1

jim ..

500 Inlägg
12 augusti 2011
#2
Www.trollspeed.se kan fixa det. Ring till dem och hör om pris.


396 Inlägg
12 augusti 2011
#3
PPF kan nog också fixa. Ring och hör med dom www.pure-pf.com

Pedal To The Metal
750 Inlägg
12 augusti 2011
#4
Japp.. Trollspeed har jag haft pyramid-ringar från... bra skit

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

72 Inlägg
13 augusti 2011
#5
Thomas Murgren i skivarp fixar det. eller vilken motorrenoverare som helst, motorrenova hbg tillex

Kalibrerar bilar.

2 982 Inlägg
13 augusti 2011
#6
offtopic:
haha ja fattade inte topicen först...
pyramid = tänkte "pyramidspel"
ringa = ringa med telefon
blocket = tänkte på blocket.se hahhaha


Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
14 augusti 2011
#7
Har du problem med skutna packningar?, om inte pyramidringa inte, får du inte det 100% bra kommer det läcka och göra mer skada än nytta.

Bättre att isf oringa eller ännu hellre köra med mls-packning om det finns.


440 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#8
mls packning har jag testat det funkade inte heller... får ut tryck i vatten vid ladd tryck.. bytte packning plana mm funka ett tag sen kom de igen,.  denne gång testade jag orginal packning... har arp-bultar osv i toppen.. men hur funkar de med pyramid eller o-ringa när man har lösa cyl foder ?   osv? mvh

jim ..

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
14 augusti 2011
#9
Svårt att säga när man inte vet hur det ser ut, men ett alternativ är ju att oringa toppen istället och sedan använda originalpackning.


440 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#10
syns inget specielt på motorblock / topp sist blir o se nu när man river de igne borde ju vara lättare o se var det läckt nu med org packning iaf...

jim ..

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
14 augusti 2011
#11
Höga cylindertryck?, vad kör du för komp, bränsle, laddtryck?
Kanske högt mottryck i grenröret?


10 287 Inlägg
15 augusti 2011
#12
Pyramidringar är precis som 93T säger ett visst pyssel eftersom höjden måste vara exakt. Har man en ring som är lite lägre än dom andra så lirar det inte.
Men när dom sitter så tätar det så länge som bultförbanden orkar hålla emot.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

440 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
#13
Höga tryck= JA.

Komp 8,5:1
Bränsle E85
Ladd 2bar+

men ananrs e lösning O-ringa funkar / håller?

Vill nu få det o hålla o slippa byta packning 1g/vecka... mvh

jim ..

72 Inlägg
16 augusti 2011
#14
crx_jim skrev:
Höga tryck= JA.

Komp 8,5:1
Bränsle E85
Ladd 2bar+

men ananrs e lösning O-ringa funkar / håller?

Vill nu få det o hålla o slippa byta packning 1g/vecka... mvh

Problemet är att du har lösa foder inget annat. Du skulle satsat på att försöka fixera foderna istället, plana av blockkanten någon tiondel utan foderna på plats, på så vis får du mycket högre tryck och foderna rör sig inte, därmed åker inte packningen lika lätt.

Kalibrerar bilar.

440 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
#15
har kollat lite på nya ndarton mid foder med! men finns delade meningar om de e de som e problemet eller inte.. så frågan e ringa-blocket eller köpa dessa foder o få det monterat.... mvh

jim ..


Sök