2331
Sök

Grova vibrationer i bakaxeln/kardan Mercedes 190,

171 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
hej,när jag kör ca 20 km/h med min merca så vibrerar det inget men när jag kör uppmot 40 så låter det som att hela bakaxeln ska gå i tusen bitar, så när jag lyft upp bilen och lägger i växel så då vandrar hjulen ojämt upp och ner går dem, samt så vibbrerar hela bakaxelbrygan som om bussningarna till bakaxeln är slut? Har bytt stödlagret och upphägningen för dem var helt slut, samt hardyskivan, dock så markerade jag aldrig när jag delade kardanen, vad kan felet vara att kardan kommit i fel splinchs när jag haft isär och ihop den?

har hållit på med 190in nu sen början av Juni månad. och har inte kört nått på hela sommaren så om nån kan hjälpa skulle det uppskattas..
MVh ERic.

171 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
nån??

121 Inlägg
13 augusti 2011
Hissa upp bilen i bakaxeln så du får upp båda hjulen och börja dra och titta vart det glappar är ju en början.

171 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
glappar inte , kardanen har bara fogats in i fel splinches såg jag idag, är markeringar så fick jag den att vibrerera lite mindre men inte helt fortsättning imöörra

171 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Ska alla örorna vara jämna i linje med varandra??? alltså på bakre delens kardan mot slutväxel ska dem örorna som du skruvar fast i slutväxeln vara i linje med dem främmre mot växellådan?????

171 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
nu när dem typ i linje med dem främre, men det vibrerar ännu men hjulen har slutat att rulla upp och ner alltså vobblat, nu kommer först vibrationerna vid 70-80 km/h, vet nån vad felet kan vara
NÄR MAN SKA SKRUVA FAST KARDANEN I SLUTVÄXELN, SKA MAN SKRUVA FAST HARDYSKIVAN I DEM TRE ÖRORNA I SLUTVÄXELN ELLER KARDANENS ÖRON I SLUTVÄXELN?

509 Inlägg
20 augusti 2011
Skruv-kardan-hardysKiva-mutter
Skruv-hardyskiva-medbringare-mutter
Senast redigerat av Nico-the-kid (20 augusti 2011)

171 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
tackar för snabbt svar då har jag monterat fel ut nu i garaget å pröva sig framt tackar,

171 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
nu funkar den fint, tackaför hjälpen

Sök