2804
Sök

Löst!

12 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Löst
Senast redigerat av Maxter (21 augusti 2012)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 augusti 2011
Kan vara så att någon av de nya lambdorna är felmonterade eller trasiga vid leverans så de bara höll en liten stund.

Nu kan jag inte Opel överhuvudtaget, men finns det något sätt du kan kolla felkoder på?

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
18 augusti 2011
Det verkar vara ungefär samma problem som jag har med min Speedster just nu, kan vara luft filtret eller som jag tror tändkassetten, ska kolla upp luft filtret närmaste dagarna, om inte den så kommer jag beställa en tändkassett från England då det säkert är den, bytte tändstift men det hjälpte inte.

Har du Z20LET eller liknade motor?

min tråd VX220 forumet:

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph … d-4k-varv/
Senast redigerat av Gilgamesh (18 augusti 2011)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
18 augusti 2011
Maxter skrev:
Gilgamesh skrev:
Det verkar vara ungefär samma problem som jag har med min Speedster just nu, kan vara luft filtret eller som jag tror tändkassetten, ska kolla upp luft filtret närmaste dagarna, om inte den så kommer jag beställa en tändkassett från England då det säkert är den, bytte tändstift men det hjälpte inte.

Har du Z20LET eller liknade motor?

min tråd VX220 forumet:

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph … d-4k-varv/

Z20LEH har jag i min

ok, det är ju nästan identiska, men ska själv kolla luftfiltret samt ifall jag kan testa någons tändkassett innan jag beställer något, men vet aldrig, kan ju vara samma fel som dig, nu när du nämner lambdsonder så hade förra ägaren lämnat in bilen på felsökning hos Opel/SAAB någon vecka innan jag köpte den just för att någon lampa lyste och det hade med Lambdsonden att göra, dock visade sig det inte vara något problem alls utan dom släckte lampan och inget mer med det.. men jag börjar ju undra.. dock lyser inga lampor hos mig nu.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
Om du köpt en bil hos en bilhandlare så har du väl ändå fått någon garanti med bilen?
Lämna in den till dom så att fixar felsökningen?

311 Inlägg
18 augusti 2011
Maxter skrev:
Asså nu får jag panik! Körde nu ca 1 mil med bilen och motor lampan började lysa igen, bilen går dock som den ska men lampan började lysa igen!!

Kan detta ha med det (vad jag tror) hemmabyggda avgasystem som sitter på? Att det skickar fel värden?

Och vad har säkring 26 för inverkan i bilen?

Lusten börjar försvinna mer och mer ....

Kolla i handboken? Där står alla säkringar och vad dom är till för.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
Är det hel eller halv-sats avgassystem? Är katalysatorn utbytt?
Om du hade funnits närmare Göteborg så hade jag gärna hjälpt dig med att läsa ut felkoder =/.

1 624 Inlägg
18 augusti 2011
Maxter skrev:
Confide skrev:
Är det hel eller halv-sats avgassystem? Är katalysatorn utbytt?
Om du hade funnits närmare Göteborg så hade jag gärna hjälpt dig med att läsa ut felkoder =/.

Vet inte vad som är bytt på avgasröret, vet att sista delen är bytt, sedan innan kata sitter ngn del, men vet att där ska sitta en dämpare i mitten av bilen enligt orginalsystemet men det gör det inte.

Hade jag bott nämre hade jag mer än gärna kommit, skulle behövt en dag och verkligen gå igenom motor/avgasystem mm för att hitta felet. För älskar ju bilen i sig. Sen som vanligt har jag min vanliga otur...

Men tänker fixa denna, som sagt älskar bilen!

Du, fixa den? ALDRIG!

Lämna tillbaks den till återförsäljaren, det är han som skall stå för problemen OM dom inte redan stod i annonsen när du köpte den.

Jag köpte min Primera.. Dagen efter började kopplingen slira.. Jag ringde tillbaka och sa att jag ville ha pengarna tillbaka eller att dom skulle åtgärna kopplingen. Han tog emot bilen, bytte koppling åt mig, gratis dessutom sen har det inte vart något mer strul..

Så mitt tips är att kontakta han du köpte bilen av. Det står i konsumentköplagen att säljaren är skyldig att åtgärna fel om dessa inte visades upp vid köpet. Annars är det bara att stämma!

Lycka till!

Mvh

1 624 Inlägg
18 augusti 2011
Maxter skrev:
careau skrev:
Maxter skrev:

Vet inte vad som är bytt på avgasröret, vet att sista delen är bytt, sedan innan kata sitter ngn del, men vet att där ska sitta en dämpare i mitten av bilen enligt orginalsystemet men det gör det inte.

Hade jag bott nämre hade jag mer än gärna kommit, skulle behövt en dag och verkligen gå igenom motor/avgasystem mm för att hitta felet. För älskar ju bilen i sig. Sen som vanligt har jag min vanliga otur...

Men tänker fixa denna, som sagt älskar bilen!

Du, fixa den? ALDRIG!

Lämna tillbaks den till återförsäljaren, det är han som skall stå för problemen OM dom inte redan stod i annonsen när du köpte den.

Jag köpte min Primera.. Dagen efter började kopplingen slira.. Jag ringde tillbaka och sa att jag ville ha pengarna tillbaka eller att dom skulle åtgärna kopplingen. Han tog emot bilen, bytte koppling åt mig, gratis dessutom sen har det inte vart något mer strul..

Så mitt tips är att kontakta han du köpte bilen av. Det står i konsumentköplagen att säljaren är skyldig att åtgärna fel om dessa inte visades upp vid köpet. Annars är det bara att stämma!

Lycka till!

Mvh

Tack! Men litar inte ett skit på denna bilhandel! skulle inte våga att han "åtgärda" ngt fel på den. Kan mkt väl tänka mig att den evt var "försäljnings fixad" För att dom hade ju gått igenom bilen och fick den nybesiktad och allt, och nu 2 veckor senare har jag haft den inne på 3 felkodningar och lagning av trasiga lambdsensorer..

så jag litar inte ett skit på dom!

Ring dem, och be dem fixa felet!
Jag hotade med konsumentköplagen!

grön aktivist
846 Inlägg
20 augusti 2011
Som sagt, om du kan ta ett foto på katalysatorn och lägga upp den så skulle det vara uppskattat!
Tror att du har en racekatalysator på bilen...

9 Inlägg
22 augusti 2011
Ta av mins polen på batteriet sen vänta tre minuter sätt den på plats igen

1 327 Inlägg
22 augusti 2011
Tog du inte kontakt med bilförsäljaren innan du lämnade in bilen och betalade 5500 kr från egen ficka?

Har du garanti från bilförsäljaren så är det ju han som ska fixa bilen.

Of World
3 369 Inlägg
22 augusti 2011
vilken sorts bensin tankar du med? 95 98 100? om den tidigare varit tankat med 98 säger vi å du tankar 95 så kunde det bli såhär, och enligt en mekaniker här i trakten så är 95an blandad med vatten i sverige så det kan mycket väl vara de. så är det iallafall på min merca, motorlampan lyser men inga fel på motor, släcker den så fort jag gasar och kör några mil så tänds den jävla lampan igen, Mercedes påstog att labdasonden var blöt, den bakre då det kommit in vatten där. sen så kunde luftmassemätarn va slut om den nu tappade effekt så du kanske ska ta en titt på det? , på min förra opel vectra, gts så blev de något liknande fast där blev det typ en fet hänglås över displayen och bilen starta inte ,klicka inte ens. då var det luftmassemätarn som hade gått och något annat skit. ta en titt på de och ta det på garantin för det är satans dyrt och fixa dessa grejer!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Sök