3781
Sök

Köpråd: Första bil 6k SoV

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2011
Ibland dyker det upp Rover 620si för de pengarna. Sannolikt hittar du ingen mer välutrustad bil för pengarna som har 15 år på nacken eller mindre.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

31 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Är det en sån här du menar. För den verkar riktigt intressant

http://www.blocket.se/stockholm/Rover_6 … =8&w=3

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2011
Precis, SI heter den. Hondamotor, vilket jag skulle rekommendera på en så pass gammal med många mil. TI modellen har Rovers turbomotor, och den kan mycket väl vara slutkörd i framförallt låda. Inte så vanliga på blocket kanske, men alla delar hittar du på Mekonomen, om du mot förmodan skulle behöva byta nåt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
23 augusti 2011
för 3k kan du nog få ta min vento som den är..fast det är ingen skönhet och kopplingen är inte värds bäst men den gick igenom förra bes utan några större problem en rost 2:a som är åtgärdad ska dock in senast sista nov som senast dock bes i mars i år
rostlagat golv osv dock inga vinterdäck kan skicka med en sunkig jvc mp3 om jag hittar den

men som sagt små pengar får man ingen pärla för
men allt är relativt det finns skrot och sen finns det värsta skrotet det gäller bara att hitta pärlorna bland skrotet

i mina ögon är min vento ingen pärla bland skrotet men värd att låta leva som rövtransport

tanten blir säkert sur om jag säljer den men orkar inte riktigt med bilen
den låter som ett jetplan pga sitt 2" system med en megasuper stor japs i kolfiber längst bak
säkert perfekt för en 18åring som gillar att höras

kan säljas en del dyrare  ny bes om det är mer intresant
den går 5mil varje dag utan problem

finns i örebro för avnjutning dessutom
Senast redigerat av Growe (23 augusti 2011)

Kör fort så hinner inget hända...

31 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Visade annonsen för familjens bilexpert(farsan:p) och även han verkade positiv till den. har mejlat och frågat lite om den så får se när jag får svar.

Är tyvärr inte så sugen på ett "jetplan"tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
PontiacFB skrev:

Är dock nyfiken på varför en framlykta saknas och vad "haken" är, annars verkar det vara väldigt mycket bil för pengarna. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2011
Rquired skrev:
PontiacFB skrev:

Är dock nyfiken på varför en framlykta saknas och vad "haken" är, annars verkar det vara väldigt mycket bil för pengarna. smile

Man behöver ju inte köpa första bästa. Som sagt inte den vanligaste bilen på Blocket, men de dyker upp och är man inte rädd att åka 20 mil för att titta så kommer man säkerligen få mycket bil för pengarna.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
caromania skrev:
Rquired skrev:
PontiacFB skrev:

Man behöver ju inte köpa första bästa. Som sagt inte den vanligaste bilen på Blocket, men de dyker upp och är man inte rädd att åka 20 mil för att titta så kommer man säkerligen få mycket bil för pengarna.

Nej visst, men eftersom den vita ser ok ut i övrigt hade jag sökt en bra förklaring till lampans frånvaro om jag ringt på annonsen. Om inget annat så av ren nyfikenhet. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

14 167 Inlägg
23 augusti 2011
caromania skrev:
Rquired skrev:
PontiacFB skrev:

hur är det med delar till dessa..rover är ingen direkt vanlig bil och ännu värre när dom har gått i kk

går det att få tag i samtliga delar till dom? eller får man leta livet ur sig efter beg grejer tex startmotorer generatorer osv ?!

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2011
Growe skrev:
caromania skrev:
Rquired skrev:

hur är det med delar till dessa..rover är ingen direkt vanlig bil och ännu värre när dom har gått i kk

går det att få tag i samtliga delar till dom? eller får man leta livet ur sig efter beg grejer tex startmotorer generatorer osv ?!

Självklart inga problem. Det finns nya delar på Mekonomen, och om man inte skulle hitta något på laga.se så kan man köpa billigare demonterade delar på ebay i Tyskland för en bråkdel. Det lönar sig för övrigt alltid att köpa utomlands till alla bilar om vi pratar begagnade delar. Dessutom är det i dessa Hondamotor, så inget konstigt alls.

Glöm snacket om att en konkurs resulterar i att det inte finns delar till olika bilmodeller. Jag kan köpa de flesta reservdelar jag kan tänkas behöva till min Austin Seven och den har inte tillverkats på 75 år. Var inte så lättpåverkade av rykten.

14 167 Inlägg
23 augusti 2011
caromania skrev:
Growe skrev:
caromania skrev:

Självklart inga problem. Det finns nya delar på Mekonomen, och om man inte skulle hitta något på laga.se så kan man köpa billigare demonterade delar på ebay i Tyskland för en bråkdel. Det lönar sig för övrigt alltid att köpa utomlands till alla bilar om vi pratar begagnade delar. Dessutom är det i dessa Hondamotor, så inget konstigt alls.

Glöm snacket om att en konkurs resulterar i att det inte finns delar till olika bilmodeller. Jag kan köpa de flesta reservdelar jag kan tänkas behöva till min Austin Seven och den har inte tillverkats på 75 år. Var inte så lättpåverkade av rykten.

fast nu kan du inte riktigt jämföra en seven med en nyare rover..vet så klart att det finns delar att tillgå men mer nyfiken att verkligen allt går att hitta
att motorn är från honda visste jag nu när du skrev det så ploppade det fram i minnes banken..

mer att det aldrig är roligt att stå med en bil som inte går att få fram vissa ovanligare delar även en strömställare kan ställa till ganska stora problem till vissa bilmärken

70 Inlägg
23 augusti 2011
Antingen min bil: http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_740 … =8&w=2

eller så jag jag tipsa om en vw polo: http://www.blocket.se/kristianstad/Volk … =8&w=3

tog den bilen som exempel, ja å flickvännen har en sån som brukis. svinful bil, men kostar ingenting att äga i princip. Dricker 0,6 stadskörning och känns som en liten gokart wink
Senast redigerat av rikardbystrom (23 augusti 2011)

31 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Det e dåligt med civicar på blocket nu

Har nu köpit mig en Saab 9000 ce 2.0ltt -96 som det ska bytas koppling på inom snar framtid. Den hade gått senaste 15 åren hos en gammal gubbe och innan det som tjänstebil i 3 år. Servad med olja och filter var 1000:e mil och sprejad med linolja i dörrarna och på underredet varje år(ingen rost:D)
Senast redigerat av PontiacFB (27 augusti 2011)

Sök