3611
Sök

starta bilen med en knapp

21 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
#1
Tänkte att jag skulle göra om min bubbla så att jag kan slå på tändningen med en switch och sen starta bilen med en knapp...MEN kan inget om det...hur gör man, vilka kablar skall vart ??

det är en vw bubbla 1302 s -71

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
#2
Om det fungerar relativt lika på andra bilar så kan du söka i forumet.
Vet att det fanns iaf en likadan tråd, fast om en annan bil..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Zippin 40's
197 Inlägg
17 januari 2007
#3
skaffa kopplingschema till tändningslåset till att börja med...

"Dieselbilar drar minst bensin"

21 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
#4
vart får man tag i kopplingsschemat då ?

21 761 Inlägg
17 januari 2007
#5
Kolla på www.vwtyp1.com

21 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
#6
pju...jo det fans ju där men man fattar inte mycket

21 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
#7
ingen som vet vilka kablar som ska sitta på vippen och vilka som ska sitta på knappen ? har kollat andra trådar om detta man inte fått ut nåt av dem.

Så eller så eller tvärtom.
86 Inlägg
17 januari 2007
#8
Mät med en multimeter vilka kablar som är vad; Batteri+, tändning, motorstart (signal till solenoid) osv. dom som ska sitta på switchen beror ju på, jag har alla kablar kopplade till en strömställare och sen bara en brytare till solenoidstyrningen i tvåförtin. varför vill du ha knapp istället för tändningslås?

hoppas du får ut nåt av mitt svar=)
Senast redigerat av jgus86 (17 januari 2007)

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

21 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
#9
tänkte jag skulle göra den lite unik smile

21 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
#10
Finns det ingen bubblanisse här som som har en 71:a och som vet vilken färg som går vart... orkar inte leta omkring mer...hittar ju aldrig nåt

2 655 Inlägg
19 januari 2007
#11
En metod om du inte vill hålla på och mäta är att kolla vilken färg den lilla kabeln vid solenoiden (tillslagsströmmen) har, den kabeln skarvar du sedan på ett lämpligt ställe i bilen och kopplar in på en tryckknapp.

Tändningsströmmen har du ju kvar i tändningslåset, du måste ju ha nyckeln i låset för att kunna styra bilen.

21 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
#12
aaa just det ...tänkte jag inte på, man tackar man tackar

Så eller så eller tvärtom.
86 Inlägg
21 januari 2007
#13
Streckkoden skrev:
En metod om du inte vill hålla på och mäta är att kolla vilken färg den lilla kabeln vid solenoiden (tillslagsströmmen) har, den kabeln skarvar du sedan på ett lämpligt ställe i bilen och kopplar in på en tryckknapp.

Tändningsströmmen har du ju kvar i tändningslåset, du måste ju ha nyckeln i låset för att kunna styra bilen.

haha, jag tappade nyckeln och orkade inte fixa en ny, så jag tog vinkelslipen o kapade låset så jag fick bort rattlåset^^

vad säger besiktningen om strömställare o knapp osv?

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

21 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
#14
inte en aning...på en annan tråd va det en som sa att han fick igenom det.

Kettunen
22 januari 2007
#15
Dom säger ingenting ang hur man startar bil! Hade en strömbrytare & startknapp på min efter inbrott på mazdan!
Jag visade bara gubben hur man starta & stängde av bilen så var allt okey

Så eller så eller tvärtom.
86 Inlägg
23 januari 2007
#16
Kettunen skrev:
Dom säger ingenting ang hur man startar bil! Hade en strömbrytare & startknapp på min efter inbrott på mazdan!
Jag visade bara gubben hur man starta & stängde av bilen så var allt okey

Okej, najjs! Då kan ju värstingen gå sta o klara en till besiktning då, haha!

/Joel
"Det ordnar sig alltid."


Sök