2986
Sök

Besikta bil med bur?

107 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
hej

jag tängte att jag skulle bygga en is/vinter-bil av en 240i och då tängte jag ränsa den på innredning och bygga bur men mesta för syn skull...

får man de?? allså buren ska inte ha några krav bara de ser bra ut.. om ni fattar vad jag menar

Sänk väl!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 januari 2007
vad jag har hört så måste buren vara svetsad av ett proffs lr nån som får svetsa burar.. alltså inget en vanlig svensson kan göra.. mer vet ja inte, nån mer får fylla i..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Reparatör
630 Inlägg
23 januari 2007
konkas skrev:
hej

jag tängte att jag skulle bygga en is/vinter-bil av en 240i och då tängte jag ränsa den på innredning och bygga bur men mesta för syn skull...

får man de?? allså buren ska inte ha några krav bara de ser bra ut.. om ni fattar vad jag menar

Du kommer att få regga bilen med bur och utan baksäte . Krav på licenssvetsad bur i en privatbil tror jag inte finns men ska du tävla med den e det värre krav ju större tävling du ska åka - Tex i förra bilen jag byggde som skulle gå tävling på nurburgring va det tvungen att vara klsaad bur i .  Kosta drygt 40" att få den klar i bilen .

Lättast e att åka till din besiktningsstation å fråga lite innan du fixar för mycket med vagnen så dom inte får spelet på dig när du kommer dit smile

Eller så åker man med buren i bilen som man fixat till själv tills den dagen bosse batong stannar en ... då spelar man som man vet inget wink

22 Inlägg
23 januari 2007
mig veteligt så e de ingen som säger något om vem som gör de ,, det bör väl inte se ut som om nån kastat in rören ,, sen vet jag att du får inte ha den som sitter vid dörren som rally nissarna får klänga över ,, de ska vara fritt ut o in ,, hoppas du förstod de där ,, har svettsat fast jag bestälde färdiga rör från guss,,

ingen känsla överstiger känslan av att åka trimmad traktor =) volvo power hahaha

107 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
DrifftDanne skrev:
mig veteligt så e de ingen som säger något om vem som gör de ,, det bör väl inte se ut som om nån kastat in rören ,, sen vet jag att du får inte ha den som sitter vid dörren som rally nissarna får klänga över ,, de ska vara fritt ut o in ,, hoppas du förstod de där ,, har svettsat fast jag bestälde färdiga rör från guss,,

aa ja tängte ha en båge bakom stolarna och sen som ett X i bakrutan.. men bara för "syn" skull allså de ska se ganska racing/snyggt ut men kommer nog inte köra å inihelvete me den så ja välter

svårt att förklara

Sänk väl!

237 Inlägg
23 januari 2007
Prata med en ingenjör på SBP, de kan få fram ritningar och liknande på hur de får se ut och liknande. men du kommer nog att få regga om den.

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

107 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
okej men måste man rägga in dom? vill ju bara ha så de ser snyggt ut

Sänk väl!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 januari 2007
Jag tror att du måste regga om, du ändrar ju i bilen.

Det är nog där det blir svårt, ibland verkar det vara riktigt lurigt att regga om en bil....

Är inte så kunnig inom detta dock.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Reparatör
306 Inlägg
23 januari 2007
Måste regga om bilen om du sätter i båge.
Har reggat min med båge och det var inga som helst problem.

107 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
okeej tack för hjälpen då.. big_smile men tängte att volvon skulle inte överleva vintern... men men få se

Sänk väl!

494 Inlägg
23 januari 2007
om du bara vill ha de för sysn skull borde de ju inte säga så mycket du kan ju montera in några pvc rör tongue eller så bultar du fast bågen eller gör fästen så du kan ta bort rören vid besiktingen bara hiva in baksätet tongue

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Sök