3694
Sök

Saab 900 ng hårdbantning !!

Snart egen företagare inom bärgning
114 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
tänker  plocka  bort alla rutor  förutom vindrutan samt förarrutan det kommer  ersättas med  tunt  plexi .
allt  vad inredning är  förutom förarstolen   skall bort  även dragkroken och reservhjulet    vet att  det finns MÅNGA   som byggt  på 900 ng  och hur mkt  har ni lyckats banta ner era bilar med ?

Remember Everything Forgive Nothing

114 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
nån av er måste väl  ha  bantat ner era  saabar ! ?

612 Inlägg
20 augusti 2011
Nej... men hur som helst bör du inte ha plexi, polykarbonatplast är bättre eftersom det inte spricker sönder till vassa bitar.

114 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
ok  hur kan man få tag i det ?     och vad  andvänds det till ?

114 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
rev allt förutom  framsätena  och dörrsidorna  och innertaket  fick ner bilern 100 kg i vikt nån som vet hur mkt  rutorna  väger ??  dvs alla rutor förutom vind och förar !

nån som vet  hur mkt dragkroken väger ?? får jag ner den  80 kg till så är jag nöjd !!

114 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
polykarbonatplast  vart hittar jag det ??  och vad andvänds det till ??  det enda jag har kvar nu att ta bort  är

reservhjulsbaljan
bakrutan
bakre rutorna

vad kan  dessa  saker väga ??   jag ska skaffa en besiktningsbil -bruksbil  en likadan otrimmad  så jag måste vänta o se  om projektbilen  får ha kvar dragkroken   .

om jag inte får något svar på  vart jag hittar  polykarbonatplasten så undrar jag vart hittar jag plexi glas ??
hyffsat billigt  såklart !

612 Inlägg
26 augusti 2011
Polykarbonat säljs under namnen Lexan och Makrolon, förmodligen kan din lokala glasmästare ta hem åt dig. Annars får man fråga Google.

114 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
ok tackar!!

Saaboholic
3 129 Inlägg
27 augusti 2011
Glasrutorna väger MYCKET!
Speciellt bakrutan.

Elsanering, skrapa asfaltsmatta m.m sparar också en hel del vikt.

"Liberty of thought is the life of the soul"

114 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
aa asfaltsmattan ska bort  !!   el finns knappt !!  bara nödvändiga saker   måste bara få tag i   det nya "plexiglaset" var och hörde med glasis  han sa att det bara såldes i större  portioner dvs SVINDYRT
man måste ju kunna hitta  nått ställe där dom typ har spillbitar  elelr  liknade

612 Inlägg
28 augusti 2011
Blir det verkligen så dyrt bara för att det är stora bitar? Antar att det är 1,2x2,4m eller något liknande som gäller, och det är väl inte så överdrivet mycket mer än du behöver till fyra(?) fönster. Brukar bli billigare att köpa stort än flera småbitar...

Saaboholic
3 129 Inlägg
28 augusti 2011
Byter man samtliga rutor utom vindruta bör det inte vara några problem att fixa lexan rutor från glasmästaren. Bara att måtta och ge dessa till dom för att sedan diskutera produktion och pris.

"Liberty of thought is the life of the soul"

114 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
ska snacka med  dom igen !!

2 Inlägg
2 september 2011
köp avfettning !!!

309 Inlägg
5 september 2011
ska inte svära på de då det var ett par år sen men tror det var momentum som sålde sånt i umeå. då var det bara till en liten hylla jag behövde några mm tjock plast, fanns en massa olika att välja på och så sågade dom upp det i dom mått ja ville ha.

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök