2530
Sök

Svajjig å spårkänslig golf mk2

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Tjenare, Vet inte om det beror på urdåliga dämpare runt om. Men han känns som den sladdar med bakändan ibland..

Var bara tvungen att göra denna tråd föratt se om det kan bero på något annat..

Blir att sätta dit coilovers och se om det blir bättre..

Mvh!

Audis in Scandinavia Crew

40 Inlägg
8 september 2011
Har själv en nära dödenupplevelse av denna sort! skiftade fram och bakhjulen så de skulle bli utslitna samtidigt! Det visade sig att de främre hade slitage på utsidan och de bakre på insidan!Dvs var bak och framvagnens hjul inslitna olika och när jag körde efter skiftet hade bilen inte mer väggrepp en en cykel!!! Vill Varna kraftigt för att byta ställe på hjul! Speciellt breda däck!!! Däckfirman fattade inte detta heller!!!Eftersom jag själv är ingenjör så gjorde jag en genomgående utredning av fenomenet och fick stort tack av firman när jag presenterade orsaken. Klarade livhanken i en kurva tack vare anti slirsystemet!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Däcken slits rätt och är som nya fortfarande.. Men han är äcklig, spårkänslig så kan han sticka till åt något håll

16 197 Inlägg
8 september 2011
NIKKELICIOUS skrev:
Däcken slits rätt och är som nya fortfarande.. Men han är äcklig, spårkänslig så kan han sticka till åt något håll

lågprofil å annan ET?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Inte lågprofil, Fälgar från Vento mk3.

16 197 Inlägg
8 september 2011
NIKKELICIOUS skrev:
Inte lågprofil, Fälgar från Vento mk3.

kan va så att de e dåliga bussningar i bakvagnen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Mycket möjligt. Får se hur det blir efter byte till väghållningssats. Vad kan det bero på att bilen typ rycker när man släpper upp kopplingen som att den tuggar och hugger? tex vid rödljus osv.

2 Inlägg
9 september 2011
Det där med spårkänsligheten och slirigheten i bakändan känner jag igen. Visade sig att bussningarna i bakaxeln samt båda bakdämpare var totalt slut! Det var rent ut sagt riktigt obehagligt att åka på grusväg eller korsa blöta spårvagnsspår innan bytet. Så börja att undersöka där tycker jag.

Angående den huggande kopplingen...kan vara många saker. Det främsta jag kommer tänka på är att kopplingsvajern kanske kärvar, alternativt att lamellen fått olja på sig eller blivit överhettad (glasat). Kan även vara så att lamellen kärvar på själva splinesaxeln (svårt att glida fram och tillbaka).

Nu har du iaf lite att undersöka, hoppas det löser sig!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
jobbigt att byta bussningarna bak? smile

2 Inlägg
9 september 2011
Allt är ju relativt...Du behöver ha bort bakaxeln. Lossa 4 bultar, bromsrör och slangar, handbromsvajrar.

Det svåra i det hela är nog att få ut de gamla bussningarna. Du behöver borra ut det gamla gummit i bussningarna för att komma åt att såga sönder den yttre metallringen på bussningen. Sen är det bara att slå ut med hammare och dorn, fetta in de nya bussningarna och pressa in dom. Sen tillbaka med allt igen!

Du kan kolla på min sida, finns några bilder (inte jättebra) när jag bytte bussningar bak

huh?
10 427 Inlägg
9 september 2011
Kanske kan slå en närmare kik om fjäderbenslagringarna bak är hela, brukar väl kunna
bli lite lustiga effekter om de är trasiga/spruckna.

Nämen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=225072 tongue
Senast redigerat av steifan (9 september 2011)

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Haha det var lite illa tongue hur dem ser ut med.. smile

Sök