3229
Sök

Evo 3 = för och nackdelar

stolt pappa
309 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Tja kolla lite fördelar samt nackdelar med Evo 3!
Har börjat gilla dom mer och mer så skulle uppskatta all info man kan få smile

Mvh Bentsen

Bentsen -//- Team Kombi Racing

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
9 september 2011
Har absolut ingen ren fakta, men har hört att ofta evon motor inte brukar hålla speciellt bra (vet inte vilken modell utav evo dom menar)
För övrigt har jag inte hört några andra nackdelar..

Mina egna åsikter är att det är en otroligt cool bil som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att äga (en utav drömbilarna wink haha)
Men hittar du någon som verkar vara välservad och i bra skick så borde det nog inte vara några problem TROR jag! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Japanese Engineering
690 Inlägg
9 september 2011
figge_stunter skrev:
Har absolut ingen ren fakta, men har hört att ofta evon motor inte brukar hålla speciellt bra (vet inte vilken modell utav evo dom menar)
För övrigt har jag inte hört några andra nackdelar..

Mina egna åsikter är att det är en otroligt cool bil som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att äga (en utav drömbilarna wink haha)
Men hittar du någon som verkar vara välservad och i bra skick så borde det nog inte vara några problem TROR jag! smile

Tror det är rykten mest. 4G63an är en riktigt bra motor dock är de äldre modellerna oftast hårt körda så det kan vara bra att antingen renovera motorn med allt nytt (Kolvar,stakar, lager mm) eller om man inte vill trimma så hårt så kan man bara plocka ur motorn och gå igenom den, plocka ur allt, maskintvätta och sedan bara byta vissa delar som bultar, packningar och orginal lager. Men detta gäller endast hårt körda bilar!

Som sagt 4G63an är en riktigt bra motor och den ligger i topp fortfarande när det gäller DOHC Fyrcylindriga 2 liters motorer.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
9 september 2011
1EVOXIN1: Kanske är det att dom har köpt gamla evo's som är hårt körda och haft oturen att dom gått sönder! För jag är riktigt sugen själv på en evo!! big_smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

?
1 038 Inlägg
9 september 2011
Kolla på evo-klubben, du får nog bättre svar där!

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
9 september 2011
Ja, när jag köpte min evo så var den jävligt schleten. förra ägarna måste ha våldat. Har spenderat 30k på renovering och det finns lite till. Så akta dig när du köper!

Min etta är till salu om du nu är sugen smile
Senast redigerat av eddhedd (9 september 2011)

Sök