3384
Sök

Erfarenheter Mekonomen Verkstäder?

96 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av mekonomen verkstäder?? bra eller dåliga vad det gäller kundbemötande, utförd sevice...mm

MVH janne
Senast redigerat av Turbo_virus (10 november 2008)

12 086 Inlägg
10 november 2008
Fruktansvärt individuellt skulle jag vilja säga tongue
Du får nog precisera en ort.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
JapMax skrev:
Fruktansvärt individuellt skulle jag vilja säga tongue
Du får nog precisera en ort.

Jepp, och ändra din topic lite.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

96 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
För min del blir det i karlstad...

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 november 2008
Jag ahr bara haft och göra med två stycken Mekonomen verkstäder, men min erfarenhet av dom (har jobbat på en av dom) så känns det lite halvtattigt och gammalt. Men som sagt har bara haft och göra med två stycken..

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

TACS Medlem
457 Inlägg
10 november 2008
Har bara bra erfarenheter. De hjälper till så gott de kan. Men man har ju inte den mest vanliga bilen så vissa delar har de ju inte som jag behöver, då hänvisade de mig till en annan affär som troligen hade de delarna hemma.
Jag bor i Hudiksvall.

Får man ställa en motfråga då .... Har det inträffat någon incident eftersom du är så specifikt intresserad av just mekonomen?

Ha 'et gött fölk!

Körv
3 535 Inlägg
10 november 2008
Kan jag ju dra upp en historia om en trasig bränslepump på en 740. Köpte bilen av en kompis, han åkte över till andra sidan jorden över jul. Och bilens bränslepump havererade någon dag senare.

Mekonomen-verkstan i Kristinehamn är stället. Lämnade in bilen i ren panik när den inte längre startade.
Alla andra ställen hade julstängt dessutom hmm Nåja, killen som jobbade där inne vid tillfället var närmast otrevlig, men lyckades väl få in en tid. Bra tänkte jag..

Några dagar senare ringde dom och sa att bilen var hel och fin. "KANON!" tänkte jag.. Åker ner och ska hämta bilen, betalar och går nöjd ut till bilen och ska hem.

"DÖD"

VA I HELVETE tänkte jag och pröva igen. (hade bytt relät en gång)

Så då fick man väl vackert knalla in igen i verkstan för att få tag i någon.
Mycket riktigt han jag just betalat mina surt förvärvade pengar var lite svår att få tag i.. Han stog och läste i några papper och ignorerade mig bara. Då hade jag ändå hållit på en bra stund för att få liv i biljäveln.. Det slutade helt sonika med att jag fick lämna in biljäveln på volvo för å byta skiten. Ångrar idag att jag inte gjorde det själv... Men man lär sig.

Slutsats: Jag hade enbart betalat mekonomen-verkstaden 500 spänn för att dom skulle köra slut på min soppa. För enligt dom så funkade bilen felfritt.

Nu tycker jag att mekonomen är jättebra i övrigt. Men just verkstaden i våran stad verkar vara helt och hållet.. Värdelös.

Kan säkert ha glömt något i min historia, men jag åker iaf inte till den verkstaden mer.

Truckdriving Man

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
10 november 2008
Jag lämnar ofta in bilen hos Mekonomenverkstaden. Aldrig något strul och alltid väl bemött.

96 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
KingWS6 skrev:
Har bara bra erfarenheter. De hjälper till så gott de kan. Men man har ju inte den mest vanliga bilen så vissa delar har de ju inte som jag behöver, då hänvisade de mig till en annan affär som troligen hade de delarna hemma.
Jag bor i Hudiksvall.

Får man ställa en motfråga då .... Har det inträffat någon incident eftersom du är så specifikt intresserad av just mekonomen?

Ha 'et gött fölk!

Nej...det har inte hänt någonting, Jag frågar bara pga. att jag bor i strömstad och jobbar där på securitas, men är pga. att det är personalbrist i karlstad kontoret är jag utlånad dit ett tag . skulle tvätta bilen på en gds-hall som hade lyft, då passade jag på att kolla under bilen....det är bara en dammask på höger framhjul som är trasig, men jag har inte några verktyg här. därav frågan.

9 108 Inlägg
10 november 2008
Lämnade in Vectran där på kamrems/vattenpumpsbyte och sparade 1500 spänn så jag är nöjd. Kommer antagligen lämna in bilen där i fortsättningen också när det är lite jobbigare grejor som ska göras.

174 Inlägg
10 november 2008
Har lämnat bruksbilen på service hos Mekonomens verkstad i Jönköping, likaså har min far haft sin bil inne där flertalet gånger.
Inga som helst bekymmer, ett riktigt bra bemötande och betydligt bättre pris än på Holmgrens (lokala Saab-handlaren).
Dessutom har Mekonomen den fina vanan att dom FRÅGAR först om det är något som behöver bytas/repareras. Märkesverkstaden reparerar halva bilen, mycket saker man kunde gjort själv, och skickar räkning...

1 Inlägg
29 mars 2011
Det är som decib3L skrev, blir man missnöjd, om de gör nåt fel så kan man bli totalt ignorerad.
Det hände mig också, i Gävle, verkstaden ligger på Kryddstigen.

Ska man få rätsida på såna individer måste man stämma dom och jag tror det är bättre att vända sig till verkstäder som tar mer ansvar. Priset är inte allt.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 mars 2011
För service så funkar nog mekonomen utan större bekymmer, för felsökning och reparationer vänder jag mig till märkesverkstaden. Varför? Därför att en bekant till mig jobbar som v.a.g-mek och åker med jämna mellanrum till Södertälje för vidareutbildning varefter det kommer nya modeller, motorer, utrustning etc för att hålla sitt kunnande uppdaterat.
Dessa utbildningar är också öppna för de märkesoberoende verkstäderna men inte en enda mek från en mekonomen verkstad har någonsin deltagit i dem vilket gör att jag hellre låter någon felsöka som har lite bakgrundskunnande än någon som kör efter försök och misstag för att sedan skicka bilen vidare till märkesverkstad med två olika felsökningsfakturor som följd.
Jag försöker därmed inte pissa på mekonomen eller deras mekaniker på något sätt utan menar bara att märkesverkstäderna pysslar med samma märken och bilar varje dag och kan oftast lättare än en all-verkstad hitta felet/felen och åtgärda desamma. Sedan finns det självfallet ruttna märkesverkstäder också, utan tvekan som likt vad som skrivits ovan byter ut halva bilen utan att fråga och sedan skickar en faktura stor nog att krossa en elefant...
Senast redigerat av TS_quattro (29 mars 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 Inlägg
10 september 2011
Mekonomen vällingby VARNING lämna alldrig in bilen där.
dom förstör mer än vad dom lagar,uselt bemötande av kundmotagare ,ingen vet vad dom gjort på bilen när man frågar dom.förstår inte att dom får ligga under mekonomens skylt..

345 Inlägg
10 september 2011
De Mekonomenanläggningar jag varit på (i och strax utanför Stockholm) har haft kass, omotiverad (till synes) och inkompetent och icke service-minded personal. Finns det inte i katalogen finns det inte på världskartan och något intresse att se om det man söker skulle gå och få fram finns inte. That said så får verkstäderna jobbet gjort, men jag tycker personligen att personalen har varit en tråkig historia.

Sök