Kan jag ju dra upp en historia om en trasig bränslepump på en 740. Köpte bilen av en kompis, han åkte över till andra sidan jorden över jul. Och bilens bränslepump havererade någon dag senare.
Mekonomen-verkstan i Kristinehamn är stället. Lämnade in bilen i ren panik när den inte längre startade.
Alla andra ställen hade julstängt dessutom
Nåja, killen som jobbade där inne vid tillfället var närmast otrevlig, men lyckades väl få in en tid. Bra tänkte jag..
Några dagar senare ringde dom och sa att bilen var hel och fin. "KANON!" tänkte jag.. Åker ner och ska hämta bilen, betalar och går nöjd ut till bilen och ska hem.
"DÖD"
VA I HELVETE tänkte jag och pröva igen. (hade bytt relät en gång)
Så då fick man väl vackert knalla in igen i verkstan för att få tag i någon.
Mycket riktigt han jag just betalat mina surt förvärvade pengar var lite svår att få tag i.. Han stog och läste i några papper och ignorerade mig bara. Då hade jag ändå hållit på en bra stund för att få liv i biljäveln.. Det slutade helt sonika med att jag fick lämna in biljäveln på volvo för å byta skiten. Ångrar idag att jag inte gjorde det själv... Men man lär sig.
Slutsats: Jag hade enbart betalat mekonomen-verkstaden 500 spänn för att dom skulle köra slut på min soppa. För enligt dom så funkade bilen felfritt.
Nu tycker jag att mekonomen är jättebra i övrigt. Men just verkstaden i våran stad verkar vara helt och hållet.. Värdelös.
Kan säkert ha glömt något i min historia, men jag åker iaf inte till den verkstaden mer.