2167
Sök

BMW M3 3.0 E36 (1993) Diffproblem/ras...

39 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Hej!

Har nu försökt gå igenom de flesta foruminlägg, men hittar inget med samma problem/rubrik som jag har...

Jag har alltså en BMW M3 3.0 från 1993 där diffen antagligen har sagt sitt. Det hela hände i fredags efter en väldigt liten burnout, det började låta, vibrera och ja, inte vara som det brukar vara tongue!

Körde bilen hem (ca 5km), men ställde in den direkt i garaget, förstår själv att det inte är bra att köra, men bilen GÅR iaf att köra, så diffen kanske inte har rasat helt?! Som ni kanske märker är jag inte mek-kunnig...

Vad jag undrar är vad jag har för alternativ, vad ska jag räkna med att det går på och vart ska jag vända mig. Alla förslag mottages med öppna armar, det känns väldigt trist att det har hänt...

Vart hittar man en begagnad diff-klump? Nån som har nått liggandes? Finns det någon här på Garaget.org som kan tänka sig göra jobbet/hitta delen, SJÄLVKLART mot betalning smile

Tacksam för svar!

MVH

Erik Andersson

56 Inlägg
13 september 2011
www.bakaxel.se brukar ha lite beg. diffar till bmw. Har dem inte hemma så går det nog att beställa hem.

“If you go to war over Religion, you are just killing people in the argument over who has the better imaginary friend.”
“… as the poets would say it: Haba Haba Haba”

582 Inlägg
13 september 2011
kan det inte vara hardy skivan på kardanen som pajat känns mycket troligare än diffen dom tål hur mycket stryk som helst i M3:orna.hardyskivan är  gummi kopplingen som sitter på kardan axeln .upp med bilen och kolla det !
Senast redigerat av jes (13 september 2011)

hej

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
13 september 2011
Är du säkert att det var diffen och inte drivaxeln som har tagit stryket?

kolla på det här.
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=103261
Senast redigerat av alain (13 september 2011)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

39 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Tack så hemskt mycket för snabba svar! Ska börja med att köra den till verkstaden med andra ord, så dom får fastställa exakt vad problemet är, sen arbeta där efter... smile

Nån som kommer på nått annat så får ni gärna skriva!

MVH

Sök