3639
Sök

Obesiktat - böter

20 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
tjo alla bil älskare:D rätta mej om jag har fel men visst får man köra en obes bil till bilprovningen om den e skattad och försäkrad  jag var på väg till bilprovningen men blev stoppad av polisen. jag sa jag ska te bes som jag skulle men fick böter på 1500kr

Forummoderator
26 354 Inlägg
14 september 2011
Ja man får köra kortast lämpligast väg dit.
Hade du förbokat så du kunde visa att det var dit du skulle?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

20 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
hade inte det jag fick ombes på co halt o bländande halv ljus men har fixat det o skulle åka bes på dropp in o polisen stoppar mej,, men bilen gick igenom bes o de e bevis på att jag lagat felen, jag åkte o prata me polisen 4 poliser säger jag har rätt förutom den som stoppa mej 1500kr va väl o ta i tycker jag

1 215 Inlägg
14 september 2011
du får ju en månad på dig från att du besiktade och fick 2:or tills du får körförbud.

Om du fortfarande har drop in-tiden så ska du inte inte kunna åka på böter?

för du fick väl inte spanskflagg på bländande halvljus och co-värde??

20 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
nepp o jag kunde köra in på drop-in  så jag förstår inte hur jag kan få böter, jag fick böter för jag ville vara laglig skulle jag inte te bes hade jag ju inte kört me bilen, men de strunta polisen i  de e sjukt få böter för man vill vara laglig!! bilen gick i genom me ny katt och nya lycktor

809 Inlägg
14 september 2011
940_polis skrev:
nepp o jag kunde köra in på drop-in  så jag förstår inte hur jag kan få böter, jag fick böter för jag ville vara laglig skulle jag inte te bes hade jag ju inte kört me bilen, men de strunta polisen i  de e sjukt få böter för man vill vara laglig!! bilen gick i genom me ny katt och nya lycktor

det var ju lite konstigt. polisen inte läst på riktigt eller? jag hade överklagat för du gjorde ju inget fel. om det inte är fel att ha bilen godkänt besiktad nu förtiden förstås. cool

Forummoderator
26 354 Inlägg
14 september 2011
940_polis skrev:

Samtidigt så kan man ju vända på det där myntet också.

De stannar en bil som är obesiktigad. Föraren säger att han är på väg till besiktningen, men har inget papper som styrker att det faktiskt är dit han är på väg - bokning till exempel - hur många gånger har dom inte fått höra den "bortförklaringen"..?

Tyvärr var väl den här gången sann dock.

6 632 Inlägg
14 september 2011
Överklaga och använd besiktningspappret som bevis?

De/Dem

20 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
okey men jag var så dum o skrev på han sa så här nekar du att du har kört bilen obes, jag nej jag vet den e obes och jag är på väg te bes det e därför jag kör bilen. de va därför jag skrev på lappen för han sa nåt om o gå te rättegång o han skulle vittna o grejer,, jag har klock slag när ja blev stoppad och när bilen gick i genom bes, hade den inte gåt i genom hade de ju bevisat att jag inte hade lagat bilen men nu va den lagad o gick i genom! jag ringde polisen fick prata me 4 stycken alla sa jag har rätt! va även inne hos polisen och visa upp bes pappret o dom tyckte de va konstigt, dom sa hade bilen vart avställd eller oförsäkrad då får man böter o vissa fall bli av me skyltarna,, nu förstår jag varför ungdomar inte tycker om polisen!!!! få böter för man vill vara laglig

huh?
10 427 Inlägg
14 september 2011
Kontakta lokala polisstationen och förklara för någon annan. Kanske inte är omöjliga wink

Forummoderator
26 354 Inlägg
14 september 2011
940_polis skrev:
okey men jag var så dum o skrev på han sa så här nekar du att du har kört bilen obes, jag nej jag vet den e obes och jag är på väg te bes det e därför jag kör bilen. de va därför jag skrev på lappen för han sa nåt om o gå te rättegång o han skulle vittna o grejer,, jag har klock slag när ja blev stoppad och när bilen gick i genom bes, hade den inte gåt i genom hade de ju bevisat att jag inte hade lagat bilen men nu va den lagad o gick i genom! jag ringde polisen fick prata me 4 stycken alla sa jag har rätt! va även inne hos polisen och visa upp bes pappret o dom tyckte de va konstigt, dom sa hade bilen vart avställd eller oförsäkrad då får man böter o vissa fall bli av me skyltarna,, nu förstår jag varför ungdomar inte tycker om polisen!!!! få böter för man vill vara laglig

Läste du vad jag skrev angående att vända på myntet?

Muttley
14 september 2011
Va nu inte en gnällis och säg att de inte är konstigt att ungdomar inte gillar polisen, vissa ungdomar förtjänar stryk igentligen av polisen.
Nu har du bevis på bordet att du var på besiktning så om du vill slippa böter så är de bara till att ta med alla papper och snacka med dem. Om de på polisen orkar så ska de fixa till det. De är riktigt många som faktiskt LJUGER. Ta fram valfri besiktningtråd av alla 100 på garaget så ser du minst 1 i varje tråd som inte ens kan reglerna. 

Så fram med böteslapp och bespapper och iväg smile

Sök