3369
Sök

Stereon i Saab 9-5

357 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
I min saab så funkar bara radion den tar inte i mot cd-skivor vad kan felet vara. Orginalstereon sitter där.

152 Inlägg
12 september 2011
Trasig cdspelare. Köp en begagnad, brukar ligga runt 1000 kr på blocket

83 Inlägg
13 september 2011
Jag har en AS1 huvudenhet över om du, eller någon annan, skulle vara intresserad.

Mycket härj, lite verkstad!

357 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Vilken e de den med cd i ? pris skicka bild till min mail om du har lust volvo_240p@hotmail.com

2 035 Inlägg
14 september 2011
Sen måste den ju giftas in med tech2

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
14 september 2011
och är det just AS1 som TS har?

508 Inlägg
14 september 2011
Har en as3 den med kasset och cd liggandes. Har även en kenwood ddx 7025 liggandes om du är intresserad är det bara höra av dig via pm foto på kenwood stereon finns i min Saab 9-5 profil.

6 851 Inlägg
14 september 2011
ja och jag har en AS2 HU liggandes och en ****** massa CD spelare!!
jag va bara tvungen, flåt.! wink

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
14 september 2011
Skalman skrev:
Har en as3 den med kasset och cd liggandes. Har även en kenwood ddx 7025 liggandes om du är intresserad är det bara höra av dig via pm foto på kenwood stereon finns i min Saab 9-5 profil.

Ingen skillnad på As-2 och As-3 HU, skillnaderna i systemen ligger i antal högtalare och två olika slutsteg. As-1 HU är egen med bara radio och Cd

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

508 Inlägg
14 september 2011
hotrodder skrev:
Skalman skrev:

Ingen skillnad på As-2 och As-3 HU, skillnaderna i systemen ligger i antal högtalare och två olika slutsteg. As-1 HU är egen med bara radio och Cd

Tack för det hade ingen aning om det smile

3 466 Inlägg
14 september 2011
Skalman skrev:
hotrodder skrev:
Skalman skrev:

Tack för det hade ingen aning om det smile

Kan tillägga att om du inte varit inne hos Saab och gift ur stereon ur bilens databox så kan man heller inte gifta in den i en ny bil, vilket innebär att den är värdelös för vem som helst utom dej. Det är en del av Saabs stöldskydd..

Med andra ord så måste du ha en som är urgift med Tech2 och sedan gifta in den i din bil innan den kommer funka.

Detta sa en kompis som jobbar på saab när vi funderade på att byta till AS2/3 i farsans ena 9-5.
Senast redigerat av M_icke_ (14 september 2011)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

6 851 Inlägg
14 september 2011
Det ska gå om man har chassie nummer eller va det är från den bilen den satt i orginal. Då ska man alltså kunna gifta ur den ur bilen, fast man ej har bilen i närheten.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
15 september 2011
TT-Avant skrev:
Det ska gå om man har chassie nummer eller va det är från den bilen den satt i orginal. Då ska man alltså kunna gifta ur den ur bilen, fast man ej har bilen i närheten.

Jepp med hjälp av Tech-2 och bilens Win kod som stereon kommer ur så går det.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök