2269
Sök

Volvo 940 sänkt inför bes

70 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Tja min 940 är kapad 2,5 varv tror no jag kan bes den ändå ?? finns det nå åtgärder för det inför bes?

4 001 Inlägg
15 september 2011
om fjädrarna lossnar ifrån skålarna när du hissar upp bilen kan dom gnälla, lås i så fall fast fjädrarna med ett par slangklämmor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

70 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
okej tack så mycket
kolvas skrev:
om fjädrarna lossnar ifrån skålarna när du hissar upp bilen kan dom gnälla, lås i så fall fast fjädrarna med ett par slangklämmor

86 Inlägg
15 september 2011
Min far jobbar på bilprovningen och jag fick byta mina fjädrar då han såg att dem var fastsatta med slangklämmor. Men det kan variera från person till oerson.

4 001 Inlägg
15 september 2011
Flanders74 skrev:
Min far jobbar på bilprovningen och jag fick byta mina fjädrar då han såg att dem var fastsatta med slangklämmor. Men det kan variera från person till oerson.

Fastsättning med slangklämmor ska dom godkänna då SBP tillsammans med Volvo Original tagit fram den lösningen på de bilarna, det står t.o.m som tips i Volvo Originals regelverk

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 250 Inlägg
15 september 2011
kolvas skrev:
Flanders74 skrev:

Fastsättning med slangklämmor ska dom godkänna då SBP tillsammans med Volvo Original tagit fram den lösningen på de bilarna, det står t.o.m som tips i Volvo Originals regelverk

Inte säkert SBP gokänner slangklämmor och liknande lösningar längre. Det har kommit nya regler / riktlinjer som säger att sånt inte ska godkännas längre. Så man får va beredd på att bygga om till kortare stötdämpare eller byta fjädrar.

Men sen är det ju som vanligt: det beror på den som utför själva besiktningen.

4 001 Inlägg
15 september 2011
Marlboroman skrev:
kolvas skrev:
Flanders74 skrev:

Inte säkert SBP gokänner slangklämmor och liknande lösningar längre. Det har kommit nya regler / riktlinjer som säger att sånt inte ska godkännas längre. Så man får va beredd på att bygga om till kortare stötdämpare eller byta fjädrar.

Men sen är det ju som vanligt: det beror på den som utför själva besiktningen.

okej, dessa nya riktlinjerna har i så fall inte kommunicerats med ansvariga hos SBF/VOC vad jag vet, fast det kan ju vara så att SBP ser mellan fingrarna när bilen är reggad T71ZO

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 september 2011
jag besikta för 3 veckor sen med slangklämmor på venton och det gick igenom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

679 Inlägg
15 september 2011
Beror helt på vem som besiktar, satt fast fjädrarna och åk in och besikta

70 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
ja alla säger att du burkar gå så får testa de tongue
turboforssen skrev:
jag besikta för 3 veckor sen med slangklämmor på venton och det gick igenom

70 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
aa ska göra det
Bompeman skrev:
Beror helt på vem som besiktar, satt fast fjädrarna och åk in och besikta

59 Inlägg
15 september 2011
Sätt dit mindre avgasglämma samt slangklämma då blir det svårt att fy dem att flyga ur tallrikarna
Oftast tjuter dem för att klämmorna lätt rostar sönder efter ett tag

Sök