2881
Sök

Pluskabel genom kupén, Passat 1.8T Variant -00

55 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Hejsan alla stereofantaster!

I dagsläget åker jag runt i min gamla Saab 900S från 95 med ett GAS Alpha 4x steg och 2st GAS Alpha 1226 baselement i en MDS-låda.
Installationen i Saaben gick riktigt smärtfritt då det redan fanns ett förberett hål för 8kvadrat i torpedväggen.

Är det någon som vet hur det ser ut på en passat från 00? Tanken är att köra 21kvadrat för att kunna byta steg till ett lite kraftigare.

Tacksam för svar då jag hämtar bilen på fredag och tänkte installera ljudet direkt!

Untzuntz

55 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Tänkte uppdatera med kort guide till hur man enklast löser det på just denna bil, utifall någon mer undrar! smile

Precis i mitten nästan, under vindrutan i motorrummet, finns en triangelformad "gummiplugg" som enkelt går att ta bort. Om man sedan skär ut ett hål i den precis i kanterna innanför själva pluggväggen så får man precis igenom en 21kvadrats kabel. Sen är det bara att skruva ner plastkåpan under ratten och den vänstra vertikala listen och sedan "peta" in kabeln under resterande lister hela vägen bak. Jorden får man enkelt under sitsen i baksätet, jag jordade i bulten som fäster bälstesspännet! smile

Untzuntz

7 274 Inlägg
18 september 2011
Min 50mm² kabel drog jag på höger sidan så den kom ut bakom handskfacket.
Har inget minne av att det var några direkta svårigheter heller utan man tog bara bort lite plast sen in genom nån gummigenomföring.

Sök