3083
Sök

Torkare på volvo 740 vill bara funka på ett läge.

315 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Ja, min kusin har problemet med de att hans torkare funkar endast på det snabba läget och om han stänger av dom tex. i mitten så stannar dom även där. Alltså, den stannar så fort du ändrar läge och intervallen funkar inte.

Och tyvär så han har tummen mitt i handen och kan nada om bilar...Så jag har försökt att hjälpa honom med ideér som relä och säkring. Men dessa var det inte.. Min idé var att det kanske kan vara motorn? Söker med liten lyckta efter ev. svar på detta mysterium.

Jag har även provat söka runt lite på forumet, men inte hittat ngt.

315 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Nej, det har vi inte...vad skulle det kunna vara för fel på den tex?

315 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Tanken slog mig med.. Men spolaren funkar..men dom går ändå inte igång?  utan man måste starta dom manuellt på det snabba läget för att sedan tajma in dom mot slutet...  Men jag ska kolla om det funkar bättre med en annan..

315 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Hehehe, jo...Men relät och säkringen var det ju inte =P  Men om detta nu inte skulle funka så vad kan folket tro att det är?

245 Inlägg
29 oktober 2010
ett vanligt fel är dålig jord, testa att dra en extra/ny jordkabel till torkarmotorn.
/mvh erik

214 Inlägg
14 november 2010
jag hade precis exakt så på min röda 740 tongue den började fungera igen efter vintern big_smile

228 Inlägg
18 september 2011
har precis samma problem. jag har både bytt relät, och spaken, men det funkar inte ändå.. besiktningen blir väl inte så glada när de inte funkar.. tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 september 2011
eferm skrev:
ett vanligt fel är dålig jord, testa att dra en extra/ny jordkabel till torkarmotorn.
/mvh erik

En annan klassisk grej är att kontaktblecken i torkarmotorn behöver göras ren då de har ärjat och inte ger kontakt....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

228 Inlägg
18 september 2011
de där ska man kolla upp.. får göra de nu i veckan, för jag har besiktningstid snart ^^ de är de enda som är kvar.. torkarjäveln..

Sök