2975
Sök

SAAB 9-3 Högtalare

Lastbilschaufför
196 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Hej hej, jag har problem med mina båda fram högtalare i dörrarna, men nu skulle jag vilja skaffa andra och nu undrar jag bara hur stora dom är??? vilka skulle ni ha satt in?? kom med förslag..helst med bra tryck i smile

MVH/ Patrik

36 Inlägg
27 augusti 2008
Det går bra med 6.5....MB.Quart

Lastbilschaufför
196 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
JaPPmaN skrev:
Det går bra med 6.5....MB.Quart

e där bra tryck i dom då?

162 Inlägg
27 augusti 2008
ElvisAero86 skrev:
Hej hej, jag har problem med mina båda fram högtalare i dörrarna, men nu skulle jag vilja skaffa andra och nu undrar jag bara hur stora dom är??? vilka skulle ni ha satt in?? kom med förslag..helst med bra tryck i smile

MVH/ Patrik

Ska du driva dom på stereon eller steg?

Lastbilschaufför
196 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
scorpio-94 skrev:
ElvisAero86 skrev:

MVH/ Patrik

Ska du driva dom på stereon eller steg?

Nej jag tänkte bara köra dom på orginal stereon än...

Lastbilschaufför
196 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
kom igen...ge mig förslag wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 augusti 2008
GAS eller Proson, billiga och lättdrivna vilket passar bra om du ska köra dom utan steg. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Lastbilschaufför
196 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
De e 6.5" som sitter i va? Jag ska kolla upp de senare isf!! Tackar smile

629 Inlägg
28 augusti 2008
När du monterar, tänk på att montera bort dörrsidan. Försök inte att ta bort bara gallret, då går det sönder!

Instrumentbrädan: 3,5"
Dörrar: 6,5"
Hatthyllor: 6x9"
Senast redigerat av Oxygen (28 augusti 2008)

Lastbilschaufför
196 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Oxygen skrev:
När du monterar, tänk på att montera bort dörrsidan. Försök inte att ta bort bara gallret, då går det sönder!

tack så mycket!! jag va på brl innan idag och där sa dom att de va 5.25" men de tyckte jag verka litet så väntade me o köpa de...men då e de alltså 6.5" jag ska ha i dörrarna smile Kan man köpa Rockford till orginalstereon??

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 augusti 2008
Två 6,5":or och två 5,25":or är det i dörrarna, tror det är små fram och stora bak.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 631 Inlägg
28 augusti 2008
ElvisAero86 skrev:
Oxygen skrev:

tack så mycket!! jag va på brl innan idag och där sa dom att de va 5.25" men de tyckte jag verka litet så väntade me o köpa de...men då e de alltså 6.5" jag ska ha i dörrarna smile Kan man köpa Rockford till orginalstereon??

Visst kan du det. Men köp lösa element, inget kit. Midbasarna är delade i steget redan.

När du ändå har dörrsidan nere, passa på och dämpa med bitumen. Det är värt mer än att köpa nya högtalare.... big_smile

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 augusti 2008
TBOC_Razor skrev:
Två 6,5":or och två 5,25":or är det i dörrarna, tror det är små fram och stora bak.

Njaa, de där stämmer inte. Fram sitter den 6,5" men jag så vitt jag kommer ihåg så sitter det inga högtalare i bakdörrarna, bara 6x9"arna i hatthylan som finns bak.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Lastbilschaufför
196 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
gurenius skrev:
ElvisAero86 skrev:
Oxygen skrev:

Visst kan du det. Men köp lösa element, inget kit. Midbasarna är delade i steget redan.

När du ändå har dörrsidan nere, passa på och dämpa med bitumen. Det är värt mer än att köpa nya högtalare.... big_smile

tack för tipset! va menar du me dämpa bitumen??

1 631 Inlägg
29 augusti 2008
ElvisAero86 skrev:
tack för tipset! va menar du me dämpa bitumen??

Att du dämpar plåten i dörren. Bitumen/asfaltsmatta ger mest per krona.

Gör betydligt mer för ljudet än att byta högtalare.... Jag lovar. Monterade tillbaka mina originalhögtalare  (AS3) i väldämpade dörrar när jag sålde min SAAB. Skillnaden vid provlyssning mot original är enorm, trots att det är samma högtalare. Kan klart rekommendera den uppgraderingen. Ihop med ett par Trius på brädan så går det inte att komma undan billigare.

Men nu var ju dina högtalare kass....

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Lastbilschaufför
196 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Hur fan får man av dörrsidan?? haha jag lackar ur...de e 3 skruvar undertill...o en i sidan...o resten i clips...men hur får man av den där uppe vid rutan???

1 631 Inlägg
30 augusti 2008
Det är två skruvar i handtaget mitt på dörren. Sen en bakom det silvriga handtaget du öppnar dörren med. En sprint på sidan. Undertill har jag för mig att det bara är en. Och så clips på resten.

Ta bort backspegelkåpan först.

// Gurra

Lastbilschaufför
196 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
tack...de e fixat nu smile

11 Inlägg
21 september 2011
kan inget annat än tacka för denna tråd och dess väldigt givande information!  smile

Boost gets you laid.

Sök