3748
Sök

Köpråd volvo 850 se -94

157 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
#1
HEJZAN
Var och kollade på en 850 idag. Den verkade bra i motor och osv. Bra vinterdäck och nästan nya sommardäck. Sen låg allt till servicen utom kamrem och motor olja i bagarget, Han kunde kunde tänka sig att gå mer vid snabb affär.  Kamrem tror jsg inte är nått krångel att byta själv. Är det bara att köpa? big_smile

Annonsen http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_850_ … 18&w=3
Senast redigerat av bullen_91 (20 september 2011)


1 570 Inlägg
20 september 2011
#2
Kolla att stolsvärmen funkar. Kan vara skönt i vinter. Sladden under stolen brukar nötas av. Allt jag kom på. Har en 850SE-97a själv. Borde vara ett rätt säkert köp. 22000mil är ju inget.

157 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#3
Tack för svar. Är inte hjullagerna en svaghet på 850? har hört många som har fått byta ut sina.


103 Inlägg
21 september 2011
#4
Det stämmer, jag fick byta mina när jag fick min. Även jag har hört att fler har bytt detta.
Uppdatera gärna hur det gick smile

157 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#5
Fick ner den till 10000 kr idag. Så vi får se om det blir affär eller inte?


Seg bôvel
322 Inlägg
21 september 2011
#6
Kolla så att kopplingen känns bra, kostar mycket att byta på 850 om man inte kan göra det själv.
Farsan har en 855 SE av samma årsmodell där kopplingen gav upp (Visserligen runt 30.000 mil), vill minnas att det kostade runt 8 lax att byta den på Mekonomen i vintras.

Annars är det en jävligt trevlig och bra bil, trevlig att köra och inte en tillstymmelse av rost trots att bilen är 18 år gammal.


711 Inlägg
21 september 2011
#7
Det viktigaste får du inte glömma,att titta under bilen om det kommer olja från skvallerhålet mellan motor/växellåda.Är det blött där så blir det en dyr operation såvida du inte kan plocka ner lådan själv
och byta packboxen.

Seg bôvel
322 Inlägg
21 september 2011
#8
jimbon skrev:
Det viktigaste får du inte glömma,att titta under bilen om det kommer olja från skvallerhålet mellan motor/växellåda.Är det blött där så blir det en dyr operation såvida du inte kan plocka ner lådan själv
och byta packboxen.

Packboxen brukar väl bytas i samband med kopplingsbyte och vice versa?
Har för mig att man måste riva ut i stort sett samma grejer som vid ett kopplingsbyte.


950 Inlägg
21 september 2011
#9
Kolla rost i främre delen av framskärmarna. Roster igenom från insidan. Den jag hade strulade med starten ibland. Om jag startade den kall och bara körde ett par km och stängde av den, då var den ofta helt omöjlig att starta 5-10 minuter senare. Jag kunde kranka hur länga som helst och den gick inte igång. Fick den stå en timma, startade den direkt.

711 Inlägg
22 september 2011
#10
DuelBall skrev:
jimbon skrev:
Det viktigaste får du inte glömma,att titta under bilen om det kommer olja från skvallerhålet mellan motor/växellåda.Är det blött där så blir det en dyr operation såvida du inte kan plocka ner lådan själv
och byta packboxen.

Packboxen brukar väl bytas i samband med kopplingsbyte och vice versa?
Har för mig att man måste riva ut i stort sett samma grejer som vid ett kopplingsbyte.

Ja det är samma operation,därför det är dyrt att fixa det på verkstad.


Sök