4082
Sök

Bromsar ligger på, nya bromsok!

Avstängd
201 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Tjena jag får inte mina frambromsar att fungera, har nya ok (och rör,skivor och klossar) men bromsklossen ligger på endå, kan det vara att det behövs luftas igen eller så? Och att massera upp oken har jag testat.
Ska in på bes nu inom någon vecka så om jag inte lyckas fixa det får jag ta en 2a och åka till en verkstad
/Mackan

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

729 Inlägg
20 september 2011
Lille_Skorpan skrev:
Tjena jag får inte mina frambromsar att fungera, har nya ok (och rör,skivor och klossar) men bromsklossen ligger på endå, kan det vara att det behövs luftas igen eller så? Och att massera upp oken har jag testat.
Ska in på bes nu inom någon vecka så om jag inte lyckas fixa det får jag ta en 2a och åka till en verkstad
/Mackan

sitter inte klossen fasst i ok hållaren bara då ? iså fall slipa som en dåre eller så har du råkat böja ett rör så när du trycker så åker inte vätskan tillbaka som den ska dft blir det tryck på smile

Avstängd
201 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
larsson740Gl skrev:
Lille_Skorpan skrev:
/Mackan

sitter inte klossen fasst i ok hållaren bara då ? iså fall slipa som en dåre eller så har du råkat böja ett rör så när du trycker så åker inte vätskan tillbaka som den ska dft blir det tryck på smile

Ska testa det smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 september 2011
Är det nya slangar oxå? Inte ovanligt att gamla risiga slangar orsakar sånt där.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Avstängd
201 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Är det nya slangar oxå? Inte ovanligt att gamla risiga slangar orsakar sånt där.

Nej dom är gamla tongue
Ska åka till min lokala bilmek o höra wink

251 Inlägg
20 september 2011
henke_99 skrev:

Men inte på en bil från 1990?? Det har jag då inte hört förut!! Kanske om bilen var från 1960!! tongue

/TiGgR.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 september 2011
TiGgR skrev:
henke_99 skrev:

Men inte på en bil från 1990?? Det har jag då inte hört förut!! Kanske om bilen var från 1960!! tongue

/TiGgR.

Jo då. 1990 är över 20 år sen och kvaliteten på det mesta är inte direkt nåt som blivit bättre med åren, så det är lika möjligt på en sån bil som på en från 60-talet...

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 september 2011
Lille_Skorpan skrev:
henke_99 skrev:

Nej dom är gamla tongue
Ska åka till min lokala bilmek o höra wink

DU kan ju prova att trampa på bromsen o sen släppa lite på luftnippeln på oket. Du kommer ju märka ganska omgående om det är bromsvätska under tryck där bakom, likaså ska bromsen i så fall släppa om du gör så.

Avstängd
201 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
Bessade bilen igår, klarade mig med bromsarna men fick lite blandade 2or på alla olika halter (co halt osv) hur fixar jag detta?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 september 2011
Det beror på vad du fick för värden.

Sök