Nu får något möjlighet att rädda min orginalstereo i bilen, annars så kommer jag att använda den som måltavla för studsaren. Hur som helst, när jag startar stereon så blinkar SAFE, sedan ber den mig mata in koden. Jag sitter där glad som en lärka och tänker att nu ska det lyssnas på radio, hurra hurra! Matar hur som helst in koden och trycker på > i två sekunder, allt enligt manualen. Då blinkar stereon till och SAFE kommer upp i displayen, sedan händer absolut ingenting. Har kört 200mil såhär nu och har nästa underbara resa på 60mil i veckan som kommer, och jag kan ärligt säga att jag börjar bli trött på motorljudet, det är inte så stimulerande som många tror! Kan tillägga att när stereon startar så står det en 1a nere i vänstra hörnet, medan det blir en 2a där efter att man matat in koden och stereon proklamerar SAFE. Min fråga är alltså, vad ska jag göra nu?
Va katten "TechniSat CD / Tuner as fitted to a wide range of Skoda Vehicles.
Please note that code entry is only possible with the ignition switched on, and in the order shown below. If the display continues to show the word "SAFE", then the unit may be codelocked. If this is the case, leave it switched on for up to two hours and a further attempt at code entry should be possible. We are able to decode and reset this radio if you send it to us."
Codelocked? Vad innebär det? Jag behöver ju bara starta om min stereo för att få möjlighet att mata in koden igen. Men resultatet blir ju det samma iaf.
Jaha, tillslut hittade jag en som hade samma problem. http://briskoda.net/forums/topic/134656 … afe-query/ Han menar att man ska ha igång stereon i en timme så går den tillbaka... Blir ju en jävligt tradig timme det där. Sedan undrar jag lite varför den låter mig mata in koden när jag startar den varje gång.