3790
Sök

Check engine lampam lyser

18 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
Som min rubrik lyder här...

Jag lämna in min bil hos mekonomen för att bilen hacka. Så jag bad om nya tänstift som de skulle fixa t mig.

Hämta den dagen efter (detta var i torsdags/fredag 22-23/09/11) inga problem den gick mjukt och fint vid full gas, alltså inget hackande längre. Däremot  den helgen som kom alltså en dag efter jag hämta ut bilen så började check engine lampan lysa.

Kollade snabbt igenom manualen till bilen och det stod att det var bränslesystemet eller tändingen det  berodde på. Så min undran är om Mekonomen har satt dit fel stift? eller sitter dom inte ordentligt?
Jag antar att man får det man betalar för.

Kan dock säga att bilen ändå går som det ska, alltså mjukt och fint.
Är det något man kan göra själv? stiften sitter undet tändkasseten om jag fattat rätt? har en t5 - röd kassett

Mvh Anton

89 Inlägg
26 september 2011
Jag skulle åkt tillbaka till Mekonomen och sagt till att nu lyset motorlampan istället efter servicen,
Så kan knappas du få betala, då jag förmodar att den inte lös då du lämnade den

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 september 2011
tror knappast det har med tändstiften att göra...

Du borde la själv märka om bilen inte går på alla cylindrar ?
Lampan kan ju börjat lysa pga dags för service ??

C H E V R O L E T <3

18 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Eklund69 skrev:
Jag skulle åkt tillbaka till Mekonomen och sagt till att nu lyset motorlampan istället efter servicen,
Så kan knappas du få betala, då jag förmodar att den inte lös då du lämnade den

Lampan var släckt då

18 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
tror knappast det har med tändstiften att göra...

Du borde la själv märka om bilen inte går på alla cylindrar ?
Lampan kan ju börjat lysa pga dags för service ??

Bilen går mjukt och fint.....

Stod att det kunde vara tändstiften i manualen, eller bränslesystemet, tror dock att det inte har något med bränsle att göra...hur märker man det? den drar exakt lika mycket som vanligt

5 198 Inlägg
26 september 2011
lyste lampan när du hämtade bilen... om inte så kan det bero på annat än deras stiftbyte..ni vet.. saker och ting kan hända...

18 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
lyste lampan när du hämtade bilen... om inte så kan det bero på annat än deras stiftbyte..ni vet.. saker och ting kan hända...

Nae den lyste inte då, utan dagen efter. använde den inte alls knappt samma dag jag hämta den förutom att köra 5KM hem. och den går mycket, mycket bättre än tidigare...

Sök