4917
Sök

AN storlek till bränsle???

777 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#21
stämmer bra. är en b230 men 16v topp

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

502 Inlägg
4 oktober 2011
#22
Lyfter denna tråden då jag funderar på att bygga b230ft +16v topp i vinter, min förhoppning är mellan 400-500k på etanol.
Och undrar då om jag klarar mig bra med 1st 044 pump och an8 anslutningar och ledningar hela vägen både tryck och retur.
Kommer ha en 60L fuelcell i bagagen så ljudet av 044an kommer inte störa mig nämnvärt ( streetrace / busbil)

Eller vad rekommenderar ni för ett bränslesystem för 400-500hk på etanol.

mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

1 059 Inlägg
6 oktober 2011
#23
500hk på 1 044 är gräns,då måste den få tryck i sig och inte suga.Funkar säkert i bänken men inte när du kör på väg eller bana.Dumt att chansa på 1 pump bara.
Kompisens rs4 på ca 540 hk funkar inte med 1 st 044 i org tank tex

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

502 Inlägg
7 oktober 2011
#24
Okey. Då är det lika bra med dubbla pumpar. men är det någon som testat dessa nya "044" pumparna som finns. Har ju samma specs som bosch's dito men halva priset. Vågar man köpa sådana tro?

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad


Sök