15 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Hammarslag skrev:
Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan
M45 är en Volvo-låda, antar att han har bytt dreven, precis som du.
Men med tanke på vad en låda med raka drev kostar skulle jag bli förbannad om den inte höll bättre än originallådan.
Är väl medveten om att M45 är en volvo låda, lika så m90 och m56 osv. Men det är inte längre en volvo låda om man byter innanmätet enligt mig, samma sak som jag titulerar inte min låda "saablåda" utan numera.
Samma piss delar i volvo org lådan som saablådorna, håller dåligt :-) (undantag för m56)
Klart den lär hålla bättre, en 800nm minst pallar den nog, dreven i min ska klara 1200nm innan de rensas.
Aldrig dock hört att nån knäckt lådhuset till en saablåda iaf, det hände för en toyota mr2a (när min motor satt i den) dyr drevsats i, men själva huset höll inte måttet.
Senast redigerat av Hammarslag (15 juli 2009)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed