3514
Sök

nissan 200sx s13 på 3 cylindrar hela tiden. HJÄLP!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
28 januari 2007
Gummi skrev:
Hmm detta verkar vara nåt standard fel, har en kompis med samma problem på sin s13... Vi körde komptest på den dessutom, plus nya stift och den har gnista :S kan ju finnas nåt sammanband mellan dessa kanske?

våra har ingen gnista :S iaf inte min..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

58 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
min har inte heller nån gnista. börjar misstänka att in motor rasat. låter lite funky:S

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 januari 2007
om inte så skulle de ju faktiskt kunna vara en ventil som har gått av / är otät ? mät lambda på den ... e de dålig kompression får du ju konstiga avgasvärden me oförbränd soppa ...komp prov?

58 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
ska komptesta den imon så får vi se vad som sägs. just nu hoppas jag motorn skurit för elfel är ju de värsta man kan hålla på med typ!

1 741 Inlägg
28 januari 2007
nu skrev jag ett jätte fint & vettigt inlägg men nu försvann allt pga trådlösa nät är inte så stabila.

men jag skulle säga 100% elfel.
har du igen gnista på ett stift så måste det ju vara kabelbrott eller styrboxen sm inte vill vara med att leka längre.

om bilen går utan konstiga ljug förutom den går på 3 cyl så låter det som ett väldigt konstigt ras..

hur ser stftet på 1;an ut då? det säger ju allt om hur den mår på den cylindern.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

58 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
tecman skrev:
nu skrev jag ett jätte fint & vettigt inlägg men nu försvann allt pga trådlösa nät är inte så stabila.

har du igen gnista på ett stift så måste det ju vara kabelbrott eller styrboxen sm inte vill vara med att leka längre.

om bilen går utan konstiga ljug förutom den går på 3 cyl så låter det som ett väldigt konstigt ras..

hur ser stftet på 1;an ut då? det säger ju allt om hur den mår på den cylindern.

iom att stiftet är nytt så ser det ut som nyskick. bara väldigt blött...

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 januari 2007
nijo skrev:
tecman skrev:

iom att stiftet är nytt så ser det ut som nyskick. bara väldigt blött...

min lika så, bara att 2an e dyngsur typ,  och komptestat har jag redan gjort, 7kg då 3an låg på 9 o en halv ( då med kall motor utan gas) men den borde väl fortfarande få gnista, e inte så hajj om elen så :S
och det går ström upp till den men får ingen gnista, har prövat switcha över kassetten till 3an och där får den gnista,  nya stift sitter i fast inte rätt, Bosch super +

men alla förutom cylle 2 går... börjar misstänka ett konstigt el fel :S

nån som vet vart jag kan få tag på ett bra elschema??

58 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
kan säga att om nån i göteborgsområdet känner sje mana att ta en titt/lyssna på min så vore jag grymt tacksam!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 januari 2007
nijo skrev:
kan säga att om nån i göteborgsområdet känner sje mana att ta en titt/lyssna på min så vore jag grymt tacksam!

tack detsamma fast i närheten av hallstavik? big_smile

1 741 Inlägg
29 januari 2007
Absolut_Audi skrev:

jag har ett elchema du kan ju pm:a mig eller nåt så ordnar vi det senare.

nijo;
hmm.. går det på stiftet att elda?
och om det gör det får den ju soppa. = bara gnista som saknas... d.v.s elfel. som jag har sett det så kan nog det lätt uppstå kabelbrott på dom kablarna till tändspolarna då dom är så pass styva.

hur har du kollat om det gnistrar?

tyvärr bor jag på tok för långt bort för att komma på plats.. hehe

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

58 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
tecman skrev:
Absolut_Audi skrev:

jag har ett elchema du kan ju pm:a mig eller nåt så ordnar vi det senare.

nijo;
hmm.. går det på stiftet att elda?
och om det gör det får den ju soppa. = bara gnista som saknas... d.v.s elfel. som jag har sett det så kan nog det lätt uppstå kabelbrott på dom kablarna till tändspolarna då dom är så pass styva.

hur har du kollat om det gnistrar?

tyvärr bor jag på tok för långt bort för att komma på plats.. hehe

vart kommer kablarna från tändspolarna då? jag har försökt följa dom och jag ledde dom till databoxen inne i bilen? med andra ord en hel del kablar att för leta igenom och sedan eventuellt byta:/

Sök