3903
Sök

Diverse småfel, Jetta MK1 -83 - Löst

22 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Hej, min Jetta har börjat spöka efter ett vattenbyte i kylarsystemet.

Kylarfläkten hoppar inte igång vilket resulterar i att bilen kokar, har provat att koppla förbi givaren och fläkten i sig fungerar. Skruvade då av givaren och kokade den i en kastrull, den slog inte till förens efter att vattnet kokar. Blir dessa slitna med tiden och slår till på högre temperaturer? Passade på att byta termostaten, då jag inte har en aning när dessa är bytta, och den nya givaren(87-92c) kommer hem på tisdag.

I sammanhang med vattenbytet så har även temperaturnålen i kupén lagt av, vad kan detta bero på?
Provade att göra rent på lite fästen här och där då jag inte har en aning om vart givaren för den sitter, men ingen skillnad.

Ett annat litet problem som varit sedan jag köpte bilen är backljuset, det fungerar inte. Vad jag har läst så ska det finnas en givare på växellådan, tittade runt lite och hittade en givare av nått slag som sitter med 2 kablar på lådan. Provade att koppla förbi den men ingen skillnad. Även fast det inte är krav på backljus skulle det vara trevligt om de fungerade.
Senast redigerat av Rookztr (18 oktober 2011)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2011
Säkert luft kvar i systemet, luftfickor vid tempgivarna brukar ställa till det på det viset.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Säkert luft kvar i systemet, luftfickor vid tempgivarna brukar ställa till det på det viset.

Har varit och klämt på samtliga slangar osv, och givaren (som sitter nere i hörnet) samt hela kylaren är varm, så har svårt att tro det. Men kollar upp det iallafall imorgon smile
Edit: Men en ny tempgivare till fläkten funkar den prima smile Hittade även backljusgivaren, och konstaterade att den var trasig (backlyset funkade med tjuvkoppling) Har även hittat vilka givare som är vad på motor/slangar, så allting är löst.
Senast redigerat av Rookztr (18 oktober 2011)

Sök