Borttappad immobilizer och saknar kunskaper att koppla ur den.

Juice
15 oktober 2011 · 5 Inlägg

Jag är inne på att köpa en bil lite billigare pga. att han har tappat bort sin immobilizer och han saknar kunskaper att koppla ur den. Dock så har jag inte heller några kunskaper om den skiten.. Men tänkte kolla om någon skulle kunna vara snäll och förklara på ett ungefär hur man gör?
eller om jag bara ska skita i det helt och hållet?

Anyway, tack i förhand! smile

Police: your car is too low
Civilian driver: but it's gravity, I swear
240bns
15 oktober 2011 · 1 008 Inlägg

Vilken bil och årsmodell ?
Originalmonterad eller eftermonterad immobiliser?

Eftermonterade är inga problem att koppla bort, lokalisera immon styrbox och följ kablarna dit dem är inkopplade, kapa kablarna och sätt ihop de matchande kablar i bilen som blivit kapade och kopplade till immon.

Om det handlar om en bil med original (typ årsmodell 97-98 eller nyare) så hjälper det oftast inte att koppla bort immo-boxen eftersom funktionen brukar vara inbyggd i motorstyrdonet eller immon snackar med motorstyrdonet på en datalina.

Juice
16 oktober 2011 · 5 Inlägg

Det är en 855 -95 kan den vara eftermonterad eller inte då tro?

Police: your car is too low
Civilian driver: but it's gravity, I swear
240bns
16 oktober 2011 · 1 008 Inlägg

då är den eftermoterad och antagligen av den modellen med "pinnen" so man ska stoppa i mottagaren.
Alla kablarna från immo-boxen är svarta, så det är bara att följa dessa dit dem är inkopplade på bilens kablar och koppla bort den och sätta ihop de kablar som blivit kapade i bilen, antagligen 2 st kablar som skall ihop igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang